Vast/Mobiel: jouw vaste nummer doorschakelen naar jouw mobiel of een ander telefoonnummer

Vast/Mobiel: jouw vaste nummer doorschakelen naar jouw mobiel of een ander telefoonnummer

Met de functie Vast/Mobiel voeg je een eindbestemming toe zodat je jouw zakelijke telefoonnummer door kan schakelen. En de naam zegt het al, je kunt doorschakelen naar zowel een vast als een mobiel nummer.

Een Vast/Mobiel telefoonnummer toevoegen aan jouw telefonieplatform

Telefoonnummer

Hier vul je het telefoonnummer in waar je naar toe wil doorschakelen. Dit kan dus een vast of mobiel nummer zijn, maar je kunt ook kiezen voor een buitenlands nummer.

Beschrijving

Het is handig om hier de naam van de persoon of het bedrijf te noteren waarvan het telefoonnummer is.

Doorgeven van nummerweergave

Bij een doorschakeling naar een ander nummer kunnen we maar één nummer doorgeven: het Gebelde nummer, of het Nummer van de beller. Hier kies je welk nummer je in het display wilt zien: Het nummer van je klant, of je eigen zakelijke telefoonnummer. Dit laatste is handig als je meerdere telefoonnummers hebt, zo weet je waar de klant naar toe belt. Wil je geen nummer zien, kies dan voor Onderdrukt (privacy).

Gebruiker

Hier kun je het nummer koppelen aan een gebruiker. Met een gebruikersaccount geef je aan op welk telefoonnummer je bereikbaar bent. Je kan er ook voor kiezen dit niet in te vullen.

Klik op opslaan.

image
image
image

Een Vast/Mobiel telefoonnummer toevoegen aan jouw belplan

Je hebt jouw telefoonnummer toegevoegd aan Freedom. Nu moet je deze nog in het belplan zetten.

  • Ga naar Freedom.
  • Ga naar Belplannen.
  • Druk op het zakelijke telefoonnummer die doorgeschakeld moet worden naar jouw externe telefoonnummer.
  • Druk op Belplan wijzigen.
  • Zoek de plek waar jouw doorschakeling moet komen te staan.
image
  • Voeg het telefoonnummer (of de belgroep) toe door op wijzigen te drukken of stap toevoegen.
image
  • Druk op Bevestigen.
  • Druk op Wijzigingen opslaan.
  • Druk op Opslaan.

Je hebt nu een doorschakeling in jouw belplan toegevoegd.

Veelgestelde vragen

Hoe zorg ik ervoor dat klanten niet op de voicemail van mijn mobiele provider terecht komen?
  • Maak een nieuwe belgroep aan.
  • Zet jouw mobiele telefoonnummer in die belgroep.
  • Zet Gespreksbevestiging aan op standaard in de belgroep.
  • Je zal bij een inkomende oproep naar een extern nummer eerst een stem horen: ‘Toets een 1 om dit gesprek aan te nemen.’ Dit zorgt ervoor dat een voicemail van een mobiele provider niet het inkomende gesprek kan beantwoorden. Zodra je op 1 drukt, neem jij het gesprek aan en kan je met de klant bellen.
Waarom betaal ik (extra) belkosten?

Wanneer je doorschakelt naar een extern nummer betaal je schakelkosten. Hiervoor hanteren we dezelfde tarieven als uitgaande gesprekskosten. Deze worden afgerekend per seconde en dus niet afgerond naar een minuut.

Hoe zorg ik ervoor dat meerdere doorschakelnummers tegelijk afgaan?

Je kan meerdere doorschakelnummers toevoegen in een belgroep zodat deze tegelijkertijd gaan rinkelen bij een inkomende oproep.

Hoe bel ik uit met mijn zakelijke nummer?

Je kan uitbellen met jouw zakelijke telefoonnummer als je de Voys App download op je smartphone.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!