Wat maakt klantenservice bijzonder?

auteursafbeelding
Mark Vletter
27 januari 2014 Clock 1 min
Image placeholder

De schuurdeur hangt er zielig bij. De grote houten deur hangt volledig uit het lood, waardoor hij ‘op de grond’ staat en de scharnieren zijn compleet verbogen. De harde winden van oktober hebben hun werk gedaan; dit wordt een tweemans klus. De gewenste hulp heeft in november wel tijd om de deur te repareren. Gelukkig zit de deur muurvast, dus wachten kan geen kwaad.

Rietdekkersbedrijf Boksebeld

Twee weken later krijg ik een berichtje van mijn vrouw: of het klopt dat ik de kinderen ophaal en dat de deur is gerepareerd. Bij thuiskomst blijken de helden van Rietdekkersbedrijf Boksebeld niet alleen de algen en het mos te hebben verwijderd, maar ook gelijk even de schuurdeur onder handen genomen te hebben:

  • de scharnieren zijn recht gebogen;
  • de scharnieren zijn opnieuw gemonteerd;
  • het slot is ‘hoger’ gezet, zodat de wind haar trucje niet kan herhalen.

En de extra kosten? € 0,-

klantenservice brief

Klantenservice naar een nieuw niveau

Dit weekend kwam ik bij het opruimen van de papieren het briefje tegen dat ze ons schreven naar aanleiding van de reparatie. Ik denk dat we bij Voys goed zijn in klantenservice, maar de mannen van Boksebeld brengen het ‘verras je klant’ met deze reparatie naar een nieuw niveau. Wat maakt goede klantenservice? Je afspraken nakomen en altijd proberen een stap extra te zetten. Je wordt door klanten namelijk beoordeeld op wat je doet, niet op wat je zegt.

Heren, heel hartelijk bedankt voor de reparatie en voor een prachtige les in klantvriendelijkheid. Mocht je als lezer ooit een rietdekker nodig hebben: ik ken een goede club in Lettele.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 19 februari 2024

Zo maak je van jouw organisatie de ultieme werkomgeving

Van 19 juli 2023

Groeien als ondernemer: 4 lees- en luistertips voor de zomervakantie