Als je wilt wisselen van provider of leverancier, dan is dat ingewikkeld. Tenminste, dat denken veel mensen en, heel eerlijk, dat denk ik zelf ook. Het is gesodemieter. Je moet klantnummers opzoeken, dingen regelen en zorgen dat twee grote bedrijven – die tegengestelde belangen hebben – gaan overleggen over jouw gegevens. Dat kan alleen maar op drama uitlopen.
Al jaren krijg ik mijn energierekeningen van Essent. Niet omdat ik Essent heel leuk, goed, of goedkoop vind. Nee, omdat ik Essent er op één of andere manier bij kreeg toen ik mijn nieuwbouwhuis kocht. En het gaat heel goed hoor, tussen mij en Essent. Elke keer dat ik mijn stekker in het stopcontact duw, dan komt er stroom uit. Niets te klagen dus.
Toch begint het soms te knagen. Hoor ik van mensen in de omgeving dat ze een iPad hebben gekregen bij een nieuw contract. Of zie ik een commercial voorbij komen van een energieleverancier die heel verantwoord omgaat met energie, dat het heel schoon en groen is en daar ben ik stiekem best een beetje gevoelig voor. Ik weet niet wat voor leuks Essent doet speciaal voor mij. Misschien wil ik dat ook helemaal niet weten, omdat ik misschien helemaal niet weg wil. Ik heb namelijk de horrorverhalen gehoord en die horrorverhalen zitten in mijn hoofd geprent. Over de ongelukkigen die dachten eenvoudig over te stappen en toch nog dikke bedragen aan de verlaten energieleverancier moesten betalen. Of die zonder diensten kwamen te zitten, of die uiteindelijk uren, dagen en weken moesten stoppen in het regelen en oplossen van dingen die ze hadden kunnen voorkomen door simpelweg te blijven waar ze zaten.
Dezelfde emoties gelden voor telefonie: overstappen is gesodemieter. Is gevaarlijk. Leidt tot onbereikbaarheid. En wie ben ik om dat te ontkrachten, ik stap immers zelf ook niet over. Wellicht dat ik het wel zou doen als iemand mij zou kunnen prikkelen met een heldere uitleg.
Vooruit, dan probeer ik het in het geval van het overstappen bij telefonie helder uit te leggen.
Deze week zijn het de Overstapweken voor zakelijke telefonie. Die hebben wij geïnitieerd, omdat wij bedrijven willen oproepen om eens hun telefonie onder de loep te nemen: past de inrichting van je telefoniesysteem nog wel bij je bedrijfsvoering? Is het zo ingericht zoals jij dat wilt, of is het ingericht naar de mogelijkheden en beperkingen van je centrale? Ben je er nog gelukkig mee?
Ben jij volledig gelukkig met je telefonie, dan moet je helemaal niets doen. Blijf zitten waar je zit! Twijfel je of bepaalde zaken beter, eenvoudiger, of voordeliger kunnen? Dan is dit een mooie tijd om er eens in te duiken.
Jouw telefoonnummer is van jou en niet van je provider. Deze mag je dus altijd overal mee naar toe nemen. Heb je bij je huidige provider nog een contract van een bepaalde termijn, dan kun je met je provider overleggen of ze daarvoor een afkoopsom gaan berekenen.
Om meteen alle zorgen over het overstappen weg te nemen, leg ik bij deze haarfijn uit hoe het werkt.
Het valt dus wel mee. Behalve twee risico’s die eenvoudig te voorkomen zijn, hoef je alleen maar de aanvraag te doen bij ons en alles wordt geregeld. Overstappen is dus heel eenvoudig.
Dat gezegd hebbende, ik ga nu direct zelf eens kijken naar mijn energiecontract…..
Wil je meer weten over overstappen, neem dan eens contact met ons op.
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!
Kiyoh pagina!