
Het gebeurt steeds vaker dat telefooncentrales worden gekraakt door criminelen. Zo worden er dure telefoontjes gepleegd, doorgaans naar buitenlandse servicenummers, zonder dat een bedrijf daar zelf weet van heeft. De media berichte recentelijk over deze hacks en de daarbij behorende kosten bij KPN en Atlantic Telecom klanten. Voys maakt met succes gebruik van een prachtig fraude detectie systeem en introduceert nu de nieuwe generatie van onze fraudedetectie-oplossing.
Herkenning fraudeverkeer
Bij Voys wordt fraudeverkeer herkend voordat er daadwerkelijk gesprekken worden opgezet. Veel van de dure buitenlandse eindbestemmingen zijn al door Voys geblokkeerd, maar belpogingen hiernaar registreren we wel. Op deze manier kunnen we de fraude al detecteren en vaak stopzetten nog voordat er ook maar € 1,- aan kosten is gemaakt.
Automatische herkenning en blokkade
Bij buitensporig oneigenlijk belverkeer wordt het uitgaand bellen naar internationale bestemmingen preventief dichtgezet. Een klant van Voys zal dus nooit duizenden euro’s kwijt zijn door een gehackte VoIP centrale. Telefooncentrales zijn door het nieuwe systeem van Voys extra beschermd om buitensporige kosten op te sporen en de maximale kosten kunnen hooguit oplopen tot € 150,-.
Preventie van hack pogingen
Niet alleen de veiligheid van de bedrijven kan Voys beter garanderen, maar ook om de zakelijke markt ontoegankelijk te maken voor hack-aanvallen. Hoe minder aanvallen op telefooncentrales slagen, hoe eerder criminelen zullen stoppen met het oneigenlijk gebruik van servicenummers.