Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Bellen vanuit Outlook of MS Business Contact Manager

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 15 maart 2021

Met Klik en Bel selecteer je een telefoonnummer op het scherm van je computer en geef je je telefoon de opdracht om dit nummer te bellen. Je hoeft het nummer dus niet in te toetsen en dat scheelt weer werk en tijd! Het is mogelijk om vanuit Outlook of MS Business Contact Manager te klik en bellen, maar daar moet je wel een beetje moeite voor doen. Hieronder lees je hoe je dit instelt.

Om te bellen vanuit MS Outlook cq MS Business Contact Manager download je ‘Siptapi’.

  • Pak het bestand uit en open de map Release. Hierin tref je twee mappen aan: 32bit en 64bit. Kies de map welke overeenkomt met je besturingssysteem (tip: je kunt dit vinden door rechts te klikken op Deze Computer en vervolgens eigenschappen. Hier zie je 32 bits besturingssysteem of 64 bits besturingssysteem.
  • Kopieer het bestand siptapi.tsp uit de betreffende map naar C:windowssystem32. Let op: hiervoor moet je beschikken over beheerdersmachtigingen op de betreffende computer.

Siptapi instellen

Open het configuratiescherm

  • Kies het onderdeel Telefoon en modemopties.
  • Klik op het tabblad Advanced.
  • klik op Add.
  • In de lijst met beschikbare stuurprogramma’s kies je SIPTapi  en klik vervolgens op Add.
  • SIPTapi service provider verschijnt nu in de lijst met providers. Klik op SIPTapi service provider en druk vervolgens op Configure.

Let op: Het kan zijn dat er eerst een ander scherm verschijnt waar gevraagd wordt om o.a. je netnummer. Vul dit zo compleet mogelijk in en druk op ‘ok’

Het volgende scherm verschijnt, vul de volgende velden als volgt in (zie afbeelding hieronder):

  • SIP Domain: sipproxy.voipgrid.nl
  • SIP Outbound Proxy: sipproxy.voipgrid.nl
  • Laat de vinkjes bij Reverse mode en Auto answer uit staan
  • User: Vul hier het account ID van je VoIP-account in. Deze vind je op freedom.voys.nl -> Beheer -> VoIP-Account.
  • Password: Vul hier het wachtwoord in dat hoort bij je VoIPaccount in (deze is te vinden op mijn.voys.nl).
  • Authentication-user: Laat deze leeg.
  • User’s extension: Het interne telefoonnummer van het betreffende toestel (bijvoorbeeld 201)
  • Nadat je dit hebt ingesteld, is een herstart van je computer noodzakelijk om Siptapi te kunnen gebruiken.

Het gebruik van Siptapi

  • Door middel van Siptapi is het nu mogelijk om vanuit bijvoorbeeld Outlook direct contactpersonen te bellen.
  • Dit doe je door naar een contact te gaan en klik met rechtermuis op het telefoonnummer. Kies call contact en druk op start call.
  • Vervolgens gaat je eigen toestel over, neem de telefoon op.
  • Nu wordt de beller gebeld, het duurt vervolgens een paar seconden voordat je hoort dat de telefoon over gaat bij de gebelde persoon.

Goed om te weten

Veel van onze klanten gebruiken Siptapi met veel plezier. Houd er wel rekening mee dat Siptapi niet door ons is ontwikkeld. Wij leveren dus geen ondersteuning op deze software.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.