Plugin / Klik & Bel

Plugin / Klik & Bel

Onze Klik & Bel Plugin is een programma die ervoor zorgt dat jij niet langer een telefoonnummer hoeft in te toetsen. Met één druk op de knop belt jouw telefoon, app of Webphone dan uit naar het gekozen nummer.

Wat kun je met de plugin?

Nadat je onze plugin hebt geïnstalleerd in je Chrome/ Edge webbrowser, kun je de volgende zaken eenvoudig via je browser beheren:

  • Klik-en-bel: Telefoonnummers worden herkend op webpagina’s en je kunt deze aanklikken waarna je VoIP-telefoon of softcliënt automatisch naar het nummer belt. 
  • Bereikbaarheid: Wil je je binnenkomende gesprekken eenvoudig door kunnen schakelen naar je mobiele toestel, of juist even niet bereikbaar zijn? Wijzig je beschikbaarheid vanuit je browser bij ‘bereikbaarheid’.
  • Collega’s: Zoek je collega’s op naam of extensie en bekijk hun bereikbaarheid.
  • Wachtrijen: Gebruik je binnen je organisatie wachtrijen, dan geeft de plugin inzicht in het aantal wachtenden in de verschillende wachtrijen.

Hoe installeer ik de Plugin?

  • Volg onderstaande stappen om de plugin te installeren.
  • Chrome
    • Installeer de Chrome plugin.
    • Klik vervolgens op de blauwe knop ‘+ gratis’.
    • Je krijgt een pop-up, klik vervolgens op toevoegen.
    Edge
    • Installeer de Edge plugin (deze is alleen te downloaden via de Chrome extensie, maar krijg je dan wel in je Edge browser te zien).
    • Klik op downloaden.
    • Je krijgt een pop-up, klik op toestaan.
    • Je krijgt een pop-up, klik op Extensie toevoegen.
    Firefox
    • Installeer de Firefox plugin.
    • Je krijgt een pop-up, klik vervolgens op toevoegen.
    • Je krijgt een pop-up waar de plugin te vinden is in je webbrowser, klik op OK.
  • De plugin is nu geïnstalleerd en je ziet in je Chrome/Firefox toolbar (doorgaans rechtsboven in je webbrowser) een grijs Voys logo.
  • image
    Nee hoor, die zie ik niet?!
    • Druk op het puzzelstukje.
    • Druk daarna achter het grijze Voys logo op de punaise.
    image
  • Je gaat nu jouw gebruikersaccount koppelen aan de plugin. Dit zijn dezelfde gegevens waarmee jij inlogt in Freedom, onze app of de Webphone.
  • Klik op het grijze Voys logo.
  • Vul jouw e-mailadres en wachtwoord in.
  • image
  • Het Voys Logo is nu in de juiste kleur.
  • image
  • De laatste stap is om de plugin te vertellen waarnaar hij het telefoonnummer moet sturen.
  • Log nu in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Klik op Gebruikers.
  • Klik op jouw e-mail waarmee jij bent ingelogd in de plugin.
  • Klik op Telefonie-instellingen of
    • Selecteer bij Klik-en-bel account het VoIP account waarmee je wilt uitbellen.
    Klik op Inkomende oproepen.
    • Selecteer bij Klik-en-bel account het VoIP account waarmee je wilt uitbellen.

Als je Klik en Bel gebruikt, gaat deze telefoon over. Met het ‘automatisch beantwoorden’-vinkje wordt je telefoon direct beantwoord als je Klik en Bel gebruikt en hoef je niet handmatig op te nemen. Dit kan handig zijn als je een headset gebruikt.

Hoe bel ik uit met de Plugin?

Nationaal nummer bellen

Als je op het telefoon icoontje klikt achter een telefoonnummer dan bel je het nummer!

image

Er opent dan een popup die de status van het gesprek weergeeft – welk nummer wordt gebeld, ben je verbonden, enzovoorts. Als je naast de popup klikt, sluit je hem af.

image

Internationaal nummer bellen

Als je een buitenlands nummer wilt bellen of een nummer dat niet herkend wordt, kun je dit als volgt doen:

  • Selecteer het nummer met de muis.
  • Klik op de rechtermuisknop.
  • Klik op bel het geselecteerde nummer.
image

Uitleg over het hoofdscherm van de Plugin.

Het hoofdscherm ziet er als volgt uit.

image
Bereikbaarheid

Wissel je vaak tussen je eindbestemmingen dan is de plugin een handige tool hiervoor. Als je op ‘Bereikbaarheid’ klikt dan klapt het bereikbaarheid-formulier uit. Hierin kun je door op ‘JA’ of ‘NEE’ te klikken snel aangeven of je wel of niet bereikbaar bent. Je kunt alleen op ‘JA’ klikken als je eindbestemmingen hebt. Als je op ‘JA’ hebt geklikt, dan kun je in de dropdown je eindbestemming selecteren. Zodra je een eindbestemming aanklikt, wordt deze direct opgeslagen.

image
image
Collega’s

Bij ‘Collega’s’ kun je direct zien of je collega’s bezet zijn of niet, vergelijkbaar met de BLF op een attendant console. Je kunt zoeken op naam of extensie en met één klik direct een collega bellen. De bereikbaarheid van je collega’s kun je zien aan de kleuren van de hoorn: bereikbaar (groen), wordt gebeld (knipperend rood) en in gesprek (rood).

Wachtrijen

Als je wachtrijen in je organisatie hebt, kun je met de plugin in de gaten houden hoeveel wachtenden er momenteel in je wachtrijen zitten.

Omdat achter elke wachtrij een belgroep zit, zijn de wachtrijen ingedeeld per belgroep. Mocht je meerdere wachtrijen hebben die op dezelfde belgroep uitkomen, dan wordt het aantal wachtenden in deze wachtrijen bij elkaar opgeteld. Als je op ‘Wachtrijen’ klikt dan klapt de lijst de wachtrijen binnen je organisatie uit.

Bij elke wachtrij wordt aangegeven hoeveel wachtenden er in de betreffende wachtrij zitten. Als je op een wachtrij in de lijst klikt dan komt er een groen vinkje achter en is dit je ‘primaire’ wachtrij. Het toolbar-icoontje verandert nu in een wachtrij-icoontje met daarbij het aantal wachtenden in deze wachtrij. Als je nog een keer op de wachtrij klikt, wordt de wachtrij gedeselecteerd en verandert het toolbar-icoontje terug naar het telefoontje.

Kleuren uitleg van Toolbar-icoon
  • Het toolbar-icoontje kan verschillende vormen aannemen. Standaard, als je bent uitgelogd is dit een grijs telefoontje.
  • image
  • Als je bent ingelogd en je bereikbaarheid staat op “JA”.
  • image
  • Als je bent ingelogd en je bereikbaarheid staat op “NEE”.
  • image
  • Als je wachtrijen hebt waarvan je er één als primaire wachtrij hebt geselecteerd, dan geeft het icoontje het aantal wachtenden in deze wachtrij weer.
  • Als je een van de wachtrijen selecteert, wordt er geen Voys logo meer weergegeven, maar ze je het aantal wachtenden. Echter, als je je bereikbaarheid wijzigt, verandert het icoontje gedurende 5 seconden in het groene of rode Voys logo.

De plugin doet het niet

  • Misschien heeft de plugin geen toestemming om bepaalde data te gebruiken in het programma wat jij wil gebruiken.
  • Druk op het puzzelstukje en dan op het Voys logo of meteen op het Voys logo. Het Voys logo moet een kleur hebben zoals hieronder. Is dit niet het geval, lees dit (nog eens) door.
  • image
  • Klik op opties.
  • image
  • Geef toestemming voor de optie:
  • image
  • Refresh de pagina waar je het icoon niet zag. Is hij nu wel zichtbaar?

FAQ over Klik&bel plugin

Waar kan ik jullie codering vinden voor deze plugin?

Deze is op Github te vinden.

Kan de Plugin ook op de telefoon?

Nee, maar hij is wel te gebruiken in combi met de app. Mocht jij dus de plugin op jouw laptop hebben staan, maar bellen met onze app. Dan kan je dit zo instellen dat je telefoonnummers op de laptop aan kan klikken en dan bel je met de app uit.

Hoe log ik uit de Plugin?
  • Klik op het Voys icoon rechtsboven in jouw browser.
  • Druk op de pijl.
  • image
  • Je bent nu uitgelogd.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!