Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Geluidsmeldingen

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 15 maart 2021

Wat kun je bij geluiden?

Hier vind je alle geluidsbestanden die zijn gekoppeld aan je omgeving. Je kunt hier ook geluiden opnemen, uploaden en verwijderen. Deze geluidsbestanden kun je koppelen aan verschillende modules, zoals Meldingen, Voicemail, Wachtrij en Keuzemenu.

Geluid opnemen

Om een geluid op te nemen heb je een computer, laptop of tablet nodig met een ingebouwde microfoon.

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op Beheer.
  • Selecteer Geluiden.
  • Klik op Toevoegen.
  • In een aantal browsers, zoals Chrome en Firefox verschijnt een melding met de vraag of de browser toegang mag krijgen tot je microfoon. Ga hiermee akkoord.
  • Schraap je keel.
  • Klik op Start opnemen. Wanneer je klaar bent met inspreken klik je op Stop opnemen.
  • Luister je opgenomen opname af.
  • Als je tevreden bent, geef je de opname een naam en klik je op Opslaan.

Geluidsbestand uploaden

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op Beheer.
  • Selecteer Geluiden.
  • Klik op Bestand kiezen.
  • Kies een reeds bestaand geluidsbestand van je harde schijf. Je mag kiezen uit de volgende bestandsformaten: .wav, .mp3 of .gsm
  • Geef de opname een naam en klik Opslaan.

Let op: Het geluidsbestand mag niet groter zijn dan 5MB.

Tips voor het opnemen van een geluidsbestand

  • Liever een dame. Uit onderzoek is gebleken dat mensen het prettiger vinden om een melding van een damesstem te horen dan van een herenstem.
  • Via je smartphone. Je kunt ook een melding opnemen via je smartphone. iPhone heeft daar bijvoorbeeld ‘dictafoon’ voor. Let hierbij wel op de juiste bestandsvorm, alleen een .wav, .mp3 of .gsm bestand kan je in Freedom uploaden.
  • Laat ons het doen. Laat Voys het geluidsbestand voor je opnemen. Dit doet een mooie damesstem voor € 22 per melding en dan zetten we hem er ook voor je in!
We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.