Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

IP-telefooncentrale (trunk) instellen

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 15 maart 2021

Op de vraag hoe je een IP-telefooncentrale instelt, is geen eenduidig antwoord te geven. Voor een aantal veel gebruikte IP-centrales hebben we de instellingen al voor je uitgezocht en beschreven in onze technische Wiki.

Staat je centrale er niet tussen maar ondersteunt deze wel SIP? Dan moet het mogelijk zijn om deze te laten werken met een trunk van Voys.

Om een trunk in te stellen heb je in veel gevallen een gebruikersnaam en wachtwoord van de trunk nodig. Deze vind je in Freedom.voys.nl onder ‘Beheer’ en vervolgens klik je op ‘Trunks’. Hier zie je de trunk staan die je bij ons hebt. Als je op de trunk klikt, krijg je de instellingen van deze trunk te zien. Hier kun je het accountid en wachtwoord vinden. Deze gebruik je om de trunk in te stellen in je eigen centrale. De proxy server waar je op moet verbinden is ha.voys.nl.

Daarnaast kun je vaak nog veel meer instellingen aanpassen. Per centrale is dit weer anders. Ook de benaming verschilt per merk. De belangrijkste instellingen staan hieronder benoemd als leidraad.

  • Herregistratie interval: 1800 seconden
  • Keep-Alive: 10 seconden
  • STUN/TURN/ICE/ALG: uitzetten
  • PRACK support: nee
  • DTMF: RFC2833
  • DNS SRV: indien mogelijk aan (RFC 3263)
  • Rport: optioneel, indien achter NAT
  • Send session refresh (RFC 4028): No
  • Preferred codec: G711a / G722 / G729
  • Transport protocol: UDP of TCP
  • Identity: PPI
  • PPI/PAI header: CLIP
  • Call transfer method: Re-invite or REFER
  • Use destination URL from: Request line
  • Music on hold signaling: auto or rfc 3264

Wij helpen je graag als je vragen hebt. Let op: als je hulp wilt bij het instellen van je centrale of als je vragen en/of problemen niet eenvoudig op te lossen zijn, dan rekenen we hier supportkosten voor à €22,- per kwartier.

Mocht het registreren van de trunk of het ontvangen van gesprekken niet lukken dan kunnen wij de SIP analyse voor je aanzetten. Hiermee kun je makkelijk problemen opsporen en verhelpen. Om dit aan te zetten kun je de afdeling Klantgeluk bellen op 050 700 99 20 of kun je een mailtje sturen naar klantgeluk@voys.nl.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.