Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Instellen Voys 4G App

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 1 mei 2020

Met de Voys app bel je met je smartphone, maar dan niet meer via je 06-nummer. De app is gekoppeld aan de online centrale van je bedrijf en daardoor kun je bellen en gebeld worden met je zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. Met de Voys 4G App kun je bellen en gebeld worden via het 4G netwerk van je mobiele provider.

Zo stel je de Voys 4G App in

Het instellen doe je volledig vanuit de app, behalve als je nog nooit ingelogd bent geweest in freedom.voys.nl. Doorloop daar dan eerst de wizard via een desktop/laptop. Onder het filmpje lees je stap voor stap hoe je de App werkend krijgt op jouw smartphone.

  • Download de Voys App in de AppStore of de PlayStore.
  • Log in op de Voys app met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: elke app-gebruiker moet met een eigen account inloggen.
  • Vul je mobiele telefoonnummer in en check of je het juiste uitgaande nummer ziet. Hier staat uitgelegd hoe je het uitgaande nummer wijzigt.
  • Android: Sta toe dat Voys het volgende doet: bellen en telefoontjes beheren.
  • Weiger of sta toe dat Voys toegang krijgt tot je contacten.
  • iOS: ga in de Voys app naar Instellingen en zet Schakel VoIP in op groen.
    Android: ga in de Voys app naar Instellingen en zet Bellen via VoIP op groen.

Heb je al een VoIP-account gekoppeld aan je gebruiker? Dan kun je nu uitbellen met de app. Is er nog geen VoIP-account gekoppeld, dan krijg je een melding dat je nog een VoIP-account moet koppelen aan de gebruiker:

  • KiesKoppel VoIP-account‘.
  • Ga bij gebruikersinstellingen naar ‘Mobiele app’ en selecteer een inactief VoIP-account.
  • Heb je geen inactief VoIP-account? Kies voor ‘Nieuw VoIP-account’ en ga akkoord met de kosten. Vul in de beschrijving ‘app-account’ in, toets het juiste uitgaande nummer en kies ‘Opslaan’.
Voys app instellen

Inkomende oproepen ontvangen

Wil je inkomende oproepen ontvangen op de app? Dat regel je in je Belplan,‘ dit kan via freedom.voys.nl of via de app zelf. Hieronder staat uitgelegd hoe je dit via de app kan instellen.

  • Ga in de app naar ‘menu.’
  • Klik op ‘Belplan.’
  • Voeg het nieuwe app-account toe aan het Belplan.

Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als ‘Gebruiker’ toe in het Belplan en geef via de app of plugin aan waar je op bereikbaar bent.

Als je gebeld wordt op de Voys App, hoor je bij iOS een andere ringtone dan je reguliere ringtone. Bij Android hoor je je reguliere ringtoon. Je neemt het gesprek op door eerst op de melding te klikken, je telefoon te ontgrendelen, vervolgens de app te openen en op ‘Accepteer’ te klikken. Wil je sneller opnemen (en ja, dat wil je natuurlijk), swipe dan de melding naar links en het gesprek wordt sneller beantwoord.

Let op: Bij Android en iOS moet je bij het eerste binnenkomende telefoontje de vraag: ‘toestaan dat Voys het volgende doet: audio opnemen’ toestaan / Voys wil toegang tot de microfoon. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.

Uitgaand bellen

Is je app ingesteld kies dan via de app een nummer uit je contactenlijst (alleen mogelijk bij iOS), uit je recente oproepen, of toets een nummer in en druk op de beltoets. Je smartphone zet het gesprek op en de ontvanger ziet niet jouw mobiele telefoonnummer, maar juist jouw zakelijke nummer in zijn display.

Heb je geen (stabiele) internetverbinding dan kun je nog steeds uitbellen met de Voys app, je belt dan via een tweeweggesprek. Je toetst in de Voys app het nummer waar je naartoe wil bellen, vervolgens word je gebeld door je vaste nummer op je mobiele nummer. Dit gesprek neem je op, er wordt nu een tweede gesprek opgezet naar het gekozen nummer. Van die 2 gesprekken wordt 1 gesprek gemaakt en bel je ook zonder internet uit met je zakelijke nummer uit naar de klant. Let op: bij een tweeweggesprek heb je dubbele gesprekskosten doordat er 2 gesprekken opgezet worden.

Let op: Bij Android en iOS moet je bij het eerste uitgaande telefoontje de vraag: ‘toestaan dat Voys het volgende doet: audio opnemen’ toestaan / Voys wil toegang tot de microfoon. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.

Verbinding en gesprekken

  • Bellen met de app verbruikt momenteel ongeveer 0,2 MB per minuut van je databundel van je mobiele provider
  • Wij adviseren zoveel mogelijk via 4G te bellen en niet met wifi. De 4G-verbinding is stabieler en de gesprekskwaliteit is veel hoger.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen WiFisignaal, dan zal de app altijd een tweeweggesprek opzetten als je uitgaand wilt bellen.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen WiFisignaal, dan zal een gesprek niet binnenkomen op de app. Om er voor te zorgen dat je toch de oproep binnen krijgt, vink in freedom.voys.nl bij telefonie-instelligen van gebruikers ‘gebruik mobiel nummer wanneer er geen VoIP gesprek opgezet kan worden‘ aan. Let op: bij een doorschakeling naar je mobiele telefoonnummer worden gesprekskosten in rekening gebracht.
  • De app is afhankelijk van je internetverbinding. Hij beoordeelt eerst of deze goed genoeg is om een gesprek te starten. Als je tijdens het gesprek in beweging bent, kan het zijn dat de gesprekskwaliteit verminderd of het gesprek zelfs wordt afgebroken.
  • Remote Logging: met deze code is het mogelijk om data van de Voys app uit te lezen, dit is belangrijk bij het uitzoeken van eventuele problemen. Remote logging staat om privacy redenen standaard uit.
  • Heb je een OnePlus en krijg je geen oproepen binnen? Zet dan de app in de ‘battery optimalization’. Ga in je toestel naar instellingen > accu > accu optimalisatie > Voys > niet optimaliseren aanklikken en klik op Gereed.

Goed om te weten

  • De app is een product in ontwikkeling en wordt constant gemonitord op kwaliteit. We brengen regelmatig updates uit. Heb je feedback over de app, dan horen we die heel graag!
  • Een VoIP-account voor de app kost je maximaal € 5,- per maand en € 15,- eenmalig. Heb je vijf of meer VoIP-accounts, dan profiteer je van staffelkorting. Als je nog een inactief account hebt, kun je die natuurlijk ook gebruiken zonder aanvullende kosten.  Let op: heb je een Lite, Standard, Premium of All-in-One pakket, dan is dit niet het geval.
  • Door het gebruik van de app betaal je geen doorschakelkosten meer!

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.