Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Gebruiker in Voys Complete

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 11 augustus 2021

Wat kan ik met een gebruiker?

Met je gebruikersaccount kan je inloggen in freedom.voys.nl. Daarnaast geef je met je gebruiker aan of je bereikbaar bent op je vaste telefoon, je app, de webphone, je mobiele telefoon óf dat je niet bereikbaar bent.

Ben je voor 10 augustus 2021 klant geworden en wil je een gebruiker toevoegen? Klik dan hier.

Gebruiker aanmaken:

  • Log in op Freedom
  • Klik in de menubalk op ‘Beheer’
  • Kies voor ‘Gebruikers’
  • Klik op Toevoegen

Er zijn vijf tabbladen. We beginnen bij de eerste.

Gebruiker

  • Vul je voor– en achternaam in.
  • Voer het E-mailadres in en maak een wachtwoord. Dit wachtwoord is tijdelijk; wanneer de gebruiker voor de eerste keer inlogt, past hij deze aan.
  • Geef de juiste gebruikersrechten bij Rechtenbeheer.
  • ‘Eindgebruiker’: Met deze rechten kan de gebruiker alleen maar zijn eigen bereikbaarheid beheren.
  • ‘Beheer’: met een beheersaccount kan de gebruiker alles inzien en aanpassen.
  • ‘Accountbeheer’: de gebruiker met deze rechten kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen en diensten toevoegen.
  • ‘Gespreksdetails’: de gebruiker met deze rechtengroep kan enkel de gespreksstatistieken inzien.
  • Klik op ‘Gebruiker aanmaken’.

Inkomende oproepen

Ga naar tabblad inkomende oproepen om de bereikbaarheid van je gebruiker in te stellen.

  • Standaard wordt er een intern nummer ingesteld. Je kan deze eventueel aanpassen.
  • Bij ‘Selecteer hier de bestemming van je gebruiker’ stel je je bereikbaarheid in. Ben je niet bereikbaar? Dan geef je dit aan en wordt je gebruikersaccount overgeslagen in het belplan.
  • Druk op de knop ‘Activeren’ om je Bureautelefoon, Webphone en/of de Mobiele app te configureren.
  • Pas eventueel je ‘interne nummer’ aan.
  • Wil je gebruik maken van een bureautelefoon? Hier vind je de handleidingen voor de meest gebruikte toestellen.

Let op! Je bereikbaarheid beheren kan alleen als jij als gebruiker in het belplan staat.

Kies voor ‘Voeg nieuw vast/mobiel telefoonnummer toe’ als je een mobiele doorschakeling voor je gebruiker wil toevoegen. Klik hier om te zien hoe je dat doet. Als je een mobiel nummer hebt toegevoegd, ga dan terug naar de juiste gebruiker:

  • Klik in de menubalk op ‘Beheer’
  • Kies voor ‘Gebruikers’
  • Klik op de email van de gebruiker die je zojuist hebt toegevoegd.
  • Ga naar tabblad inkomende oproepen.
  • Je ziet nu dat het toegevoegde telefoonnummer ook als eindbestemming geselecteerd kan worden.

Staat het externe nummer al in Freedom? Klik dan op de knop ‘Geselecteerde nummer(s) aan gebruiker toevoegen’.

Stel dat je ergens bent waar de internetverbinding niet helemaal goed is, dan hebben wij een oplossing voor je!

Vink ‘Gebruik mobiel nummer wanneer er geen VoIP gesprek opgezet kan worden’ aan. VoIP gesprekken die niet kunnen worden opgezet worden dan doorverbonden naar het ingestelde mobiele telefoonnummer.

De ‘klik en bel bestemming’ stel je in als jij gebruik maakt van de klik en bel plugin. Hierin stel je in welk apparaat gebruikt moet worden als er een uitgaand gesprek wordt opgezet via de plugin. Klik hier voor de Klik & Bel pagina.

Uitgaande oproepen

Bij uitgaande oproepen stel je in welk telefoonnummer er meegestuurd wordt als je uitbelt. Je hebt twee opties:

  • ‘Gebruik hetzelfde uitgaande telefoonnummer voor alle telefoons’.  Dit stel je in als je altijd met hetzelfde nummer uit wilt bellen.
  • ‘Gebruik verschillende uitgaande telefoonnummers per telefoon.’  Deze optie stel je in als je met verschillende accounts, met verschillende telefoonnummers en/of uitgaande naam wilt uitbellen.

Je kan ook instellen dat je verschillende namen meestuurt. De naam wordt alleen meegestuurd met interne oproepen.

Beveiliging

Hier stel je de veiligheidseisen in:

  • ‘Tweefactorauthenticatie’. Vanwege veiligheidsredenen kan je dit alleen doen voor het account waarmee je op dat moment bent ingelogd.
  • ‘Verplicht wachtwoord wijzigen na de volgende login’ stel je in zodat de nieuwe gebruiker zelf een nieuw wachtwoord aan kan maken bij de eerste keer inloggen.
  • ‘Automatisch uitloggen na 10 minuten’ stel je in als je uitgelogd wil worden als je Freedom 10 minuten of langer niet hebt gebruikt.
  • ‘VoIP-inloggegevens resetten’ stel je in als je VoIP gegevens van bepaalde devices wil veranderen. De gegevens worden automatisch weer ingeladen in de app en Webphone waardoor je niet opnieuw hoeft in te loggen.

Beltoegangen

Hier stel je in naar welke nummers de gebruiker mag uitbellen. Vink aan wat van toepassing is.

Tip! Vergeet niet als je klaar bent met het aanmaken van de gebruiker om deze toe te voegen aan je belplan.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.