Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Gespreksnotificaties

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 15 maart 2021

De module Gespreksnotificaties maakt het mogelijk om automatisch data van gesprekken te versturen naar een door jou opgegeven URL. Deze gespreksnotificaties worden voor alle gesprekken binnen jouw Freedom omgeving naar de opgegeven URL verzonden. Koppel je deze gespreksnotificaties aan je CRM pakket dan zie je wie gebeld is, hoe laat dit was en hoe lang dit gesprek heeft geduurd. De gespreksnotificaties worden opgeroepen bij inkomende, interne en uitgaande oproepen. Je kan de gespreksnotificaties ook voor andere doeleinden gebruiken, bijvoorbeeld voor het doormeten van gespreksstatistieken.

Gespreksnotificaties

Er wordt tijdens een gesprek informatie verstuurd naar de opgegeven URL. Hieronder staan de 6 momenten waarop dit bij inkomende, interne en uitgaande gesprekken gebeurt. 

  • Created
  • Ringing
  • Answered
  • Warm transfer
  • Cold transfer
  • Hang-up

Op de technische wiki wordt uitgelegd welke informatie er verstuurd wordt op de 6 momenten tijdens een gesprek. 

Instellen

  • Log in op Freedom
  • Klik in de menubalk op Beheer
  • Selecteer Gespreksnotificaties
  • Klik op Toevoegen.
  • Zet bij Beschrijving een eigen beschrijving die vertelt waar de notificatie voor is.
  • Vul bij URL de URL in waar de gespreksnotificaties naar toe moeten worden verstuurd.
  • Vul bij API-token de API-token van het geselecteerde pakket in. Let op: dit is alleen nodig wanneer jouw geselecteerde pakket een API-token uitgeeft.
  • Druk op Opslaan.

We bieden op dit moment een standaard koppeling aan met het CRM pakket RobinHQ in combinatie met gespreksnotificaties. 

We verwachten dat we de lijst met standaard te koppelen applicaties op korte termijn gaan uitbreiden. Je kan natuurlijk ook zelf een koppeling maken of een developer inschakelen.

Bèta

Op dit moment zijn de gespreksnotificaties een bèta-functionaliteit. Dat betekent dat deze nog aan veranderingen onderhevig zijn en dat er functionaliteiten bij kunnen komen. 

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.