Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

MS Teams connector FAQ

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 16 maart 2021

Welke Office 365-licenties heb ik nodig?

Om bellen voor Microsoft Teams mogelijk te maken, hebben gebruikers de Microsoft Phone System add-on nodig. Met deze add-on licentie kan het toetsenblok in de Microsoft Teams-client worden weergegeven op alle apparaten die je voor Teams gebruikt. De add-on voor de Microsoft Phone System-licentie is inbegrepen in de E5 licentie maar is ook beschikbaar als aanvulling op andere licentietypen.

Kan ik de Microsoft Teams Connector gebruiken met Skype voor Bedrijven-gebruikers?

Ja, de Microsoft Teams Connector-service ondersteunt ook Skype for Business-gebruikers. Je kan Skype for Business-gebruikers en Microsoft Teams-gebruikers in dezelfde organisatie hebben als je dat wilt. Dit maakt de Microsoft Teams Connector een ideale tool tijdens de migratiefase van Skype for Business naar Microsoft Teams.

 

Moet ik software installeren op pc’s of apparaten van gebruikers?

Nee. Voys stuurt oproepen rechtstreeks naar Office 365 en de Microsoft-cloud bezorgt de oproepen aan jouw systeem eigen Teams-client, ongeacht het apparaat waarop men het gebruikt.

 

Werkt de Microsoft Teams Connector met mijn bestaande telefooncentrale?

De Microsoft Teams Connector werkt met vrijwel elke PBX die een SIP-telefoon ondersteunt. Als je niet zeker weet of jouw PBX SIP VOIP-telefoons ondersteunt, raadpleeg dan de documentatie van de fabrikant of neem contact op met je apparatuurleverancier. Als de PBX een gewone SIP-telefoon ondersteunt, zoals een Polycom- of Yealink-telefoon, zou de Microsoft Teams Connector moeten werken. Je kunt zowel On-Premise (een fysiek telefoonsysteem op locatie) als Cloud PBX-systemen gebruiken met de Microsoft Teams Connector. Een Cloud PBX is een dienst waarvoor jedoorgaans maandelijks betaalt en je hebt alleen bureautelefoons van je leverancier.

 

Welke faciliteiten heb ik nodig van mijn DNS-provider?

Om de Microsoft Teams Connector te gebruiken, moet je een aantal CNAME-records aan jouw domein toevoegen. Je hebt al wijzigingen aangebracht om Office 365 te gebruiken, dus je weet al hoe je de vereiste wijzigingen moet aanbrengen. Alle registrars en/of DNS providers bieden je de mogelijkheid om de vereiste records toe te voegen. Er zijn geen wijzigingen aan bestaande DNS-records nodig.

 

Wat gebeurt er met mijn voicemail als ik de Microsoft Teams Connector gebruik?

Normaal gesproken raden we aan de voicemail van Voys of je PBX te gebruiken. Dit komt omdat de voicemail van Microsoft Teams oproepen kan beantwoorden van je gebruikers die deel uitmaken van een belgroep en de overloopinstellingen die geconfigureerd op huntgroepen kunnen zijn. Microsoft geeft instructies voor het aanbrengen van deze wijziging aan groepen gebruikers. Voor een individuele gebruiker kunnen ze naar https://aka.ms/vmsettings gaan en hun voicemail uitschakelen.

 

Kan ik de Microsoft Teams Connector gebruiken zonder de add-on Microsoft Phone System?

Momenteel hebben alle Microsoft Teams-gebruikers die Microsoft Teams Connector willen gebruiken de Phone System add-on van Office 365 nodig. Voor Skype for Business-gebruikers bieden we een add-on voor Windows PC-gebruikers om te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden via de PBX zonder de Microsoft Phone System add-on.

 

In welke landen kan ik de Microsoft Teams Connector gebruiken?

De Microsoft Teams Connector is beschikbaar in alle landen en is compatibel met elke Office 365-taal. Het serviceportaal wordt momenteel alleen in het Engels aangeboden. De Microsoft Teams Connector gebruikt gateways in verschillende continenten om gesprekken van jouw PBX naar Office 365 te routeren, meer hiervan worden ingezet omdat klanten geografische dekking nodig hebben.

 

Moet ik iets wijzigen met mijn telefoonnummers?

Sluit je de Microsoft Teams Connector aan i.c.m. de diensten van Voys worden je nummers geporteerd naar Voys. Je nummers en gesprekskosten lopen dan via Voys.

Sluit je de Microsoft Teams Connector aan op je huidige centrale hoef je niets te wijzigen. Je telefoonnummers, gesprekskosten en telefoonrekening blijven zoals ze nu zijn, aangezien alle gesprekken via jouw huidige PBX verlopen. Voeg gewoon Microsoft Teams-gebruikers toe aan het systeem dat je al hebt.

 

Wat is het minimum aantal gebruikers dat een klant nodig heeft om de service te gebruiken?

Het voordeel van de Microsoft Teams Connector is dat het een echte multitenant-cloudservice is. Dit betekent dat de platformkosten worden gedeeld en dat er geen speciale apparatuur per klant nodig is. Het voordeel hiervan is dat een organisatie voor één gebruiker de service kan gebruiken tegen een vergelijkbare prijs per gebruiker als een organisatie voor 200 gebruikers.

 

Kan ik mijn bestaande telefoons en hun functies behouden?

Als je de Microsoft Teams Connector aansluit op je huidige centrale gebruik je de huidige PBX met alle functies, telefoons en apparaten die je op dit moment hebt aangesloten. Dit betekent dat een gebruiker zijn bureautelefoon kan behouden en Microsoft Teams op zijn computer kan hebben, beide zullen overgaan en ze kunnen beslissen waarop ze willen antwoorden.

 

Werkt Microsoft Teams Connector op mobiele telefoons?

Ja, Microsoft Teams Connector werkt op alle mobiele telefoons met de mobiele app van Microsoft Teams.

 Dit is momenteel beschikbaar op: 

  • Apple iPhones en iPads
  • Android-smartphones en -tablets
  • Windows-tablets

Bovendien, als jouw PBX mobiele twinning levert door oproepen naar jouw telefoons te routeren, blijft deze functie werken, zelfs wanneer je de Microsoft Teams Connector gebruikt.

 

Werkt Microsoft Teams Connector op Mac?

Ja, Microsoft Teams Connector werkt op Mac op dezelfde manier als alle andere apparaten.

 

Hoeveel kost Microsoft Teams Connector?

U betaalt per gebruiker per maand, dus je hoeft alleen te betalen voor het aantal actieve Microsoft Teams Connector -gebruikers dat je hebt.

 

Kan ik Microsoft Teams Connector proberen?

Ja, je kan je gedurende 30 dagen aanmelden voor een volledig functionele proefversie van de Microsoft Teams Connector voor maximaal 100 gebruikers. Tijdens jouw proefperiode werkt de service normaal en zijn alle functies beschikbaar.

 

Hoe wordt de service in licentie gegeven?

Licenties zijn gebaseerd op het aantal licenties dat je op jouw abonnement hebt gekocht. Licenties kunnen vrij aan gebruikers worden toegewezen en opnieuw worden gebruikt als jevan gebruiker verandert. Je betaalt maandelijks voor licenties.

 

Krijg ik technische ondersteuning?

Ja, je hebt toegang tot volledige technische ondersteuning, zelfs als je een proefperiode loopt.

 

Welke training heb ik nodig om de Microsoft Teams Connector  te implementeren?

De documentatie is uitgebreid en biedt een stapsgewijze uitleg van het proces om een verbinding tot stand te brengen tussen jouw PBX en de gebruikers in Office 365 Teams. Jouw Office 365-systeembeheerder met basiskennis van PowerShell kan de Microsoft Teams Connector-service configureren en beheren.

 

Welke training hebben gebruikers nodig om Microsoft Teams Connector te gebruiken?

De gebruikerservaring is precies zoals Microsoft is begonnen met het inschakelen van Teams. Er is geen speciale documentatie of training vereist voor gebruikers om de service te gebruiken.

 

Kan ik niet zelf bellen aan Microsoft Teams toevoegen?

IT-beheerders hebben opties om dure Session Border Controllers (SBC’s) aan te schaffen om oproepen door te sturen naar Microsoft Teams. Deze optie is kostbaar, disruptief en levert vaak niet de volledige functionaliteit van de PBX van het bedrijf aan de Teams-gebruikers.

 

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.