Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Uitgaand telefoonnummer (CLI) wijzigen

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 31 augustus 2021

Het uitgaande nummer, ook wel CLI genoemd, is het nummer waarmee je uitbelt en wat de persoon die je belt in zijn display ziet staan.

Als je één telefoonnummer onder je account hebt staan, dan pakt ons systeem automatisch dit nummer en hoef je dus helemaal niets te doen.

Heb je meerdere nummers en wil je maar met 1 nummer uitbellen, stel dan een hoofdnummer in.

  • Log in op Freedom
  • Klik in de menubalk naar Beheer
  • Klik op Telefoonnummer
  • Selecteer bij Hoofdnummer het juiste telefoonnummer.
  • Klik op Opslaan.

Wil je per toestel bepalen met welk nummer er uitgebeld wordt, volg dan onderstaande stappen.

Als je klant bent geworden voor 10 augustus 2021.

  • Log in op Freedom
  • Ga in de menubalk naar Beheer
  • Klik op VoIP-account
  • Klik op het VoIP-account (toestelextensie) waarvan je het uitgaande nummer wilt wijzigen.
  • Vul in het veld Uitgaand nummer in welk nummer je mee wilt sturen als jij uitgaand belt en klik ‘Opslaan’. Wil je anoniem uitbellen, vink dan uitgaand nummer onderdrukken aan.
  • Klaar! Probeer het uit door te bellen naar je eigen mobiele telefoon.

Als je klant bent geworden na 10 augustus 2021.

  • Log in op Freedom
  • Ga in de menubalk naar Beheer
  • Klik op Gebruikers
  • Klik op de gebruiker waarvan je de uitgaande nummers aan wilt passen.
  • Klik op uitgaande oproepen.
  • Er zijn twee opties.
  • Selecteer ‘Gebruik hetzelfde uitgaande telefoonnummer voor alle telefoons‘ als je wil dat al jouw accounts met hetzelfde nummer uitbellen.
  • Selecteer dan bij ‘Uitgaand telefoonnummer‘ het telefoonnummer dat je mee wilt geven.
  • Geef bij ‘Uitgaande naam‘ aan welke naam je mee wilt geven als je intern telefoontjes pleegt of laat dit leeg.
  • Selecteer ‘Gebruik verschillende uitgaande telefoonnummers per telefoon‘ als je met verschillende accounts, verschillend wilt uitbellen.
  • Je ziet dan je bureautoestel, webphone en app verschijnen zodra je die aanvinkt.
  • Per ‘toestel’ kan je dan bij ‘uitgaand telefoonnummer‘ een telefoonnummer toevoegen waar jij mee uit wilt bellen.

Let op: Je kunt alleen een nummer meesturen dat gekoppeld is aan je account bij Voys.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.