Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

VoIP-account

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 04/30/2019

Wat kan je met een VoIP-account?

Een VoIP-account zorgt voor de registratie van een telefoon, zodat het toestel door de centrale wordt herkend als jouw toestel die hoort bij jouw klant-account.

In Freedom onder het kopje VoIP-accounts vind je een overzicht van de VoIP-accounts die zijn gekoppeld aan je account. Je kunt hier nieuwe VoIP-accounts toevoegen of bestaande accounts verwijderen.

Nieuw VoIP-account

Voeg een nieuw VoIP-account toe:

  • Log in op Freedom
  • Klik in de menubalk op Beheer
  • Selecteer VoIP-account
  • Klik op Toevoegen en geef aan dat je zeker weet dat je akkoord gaat met de extra kosten
  • Vul een Beschrijving in voor het toestel, bijvoorbeeld de naam van de gebruiker van het toestel. Houd er rekening mee dat deze beschrijving ook wordt meegestuurd wanneer je intern belt.
  • Intern nummer: Op dit nummer kunnen je collega’s je bereiken met een andere VoIP-telefoon
  • Uitgaand nummer (Caller ID): Kies hier het telefoonnummer dat je wilt meesturen met een uitgaande oproep. Dit moet een nummer zijn die is gekoppeld aan je account bij Voys.
  • Nog een VoIP-account: Wil je meer VoIP-accounts aanmaken, klik hier dan op
  • Landnummer: Deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
  • 112 regio: Kies hier de alarmcentrale van de regio in Nederland waar het toestel zich bevindt. Let op: wanneer het toestel in het buitenland staat, werkt dit niet! Zorg dan dat je een snelkeuze maakt van de alarmcentrale uit dat land.
  • Uitgaand nummer onderdrukken: Wil je anoniem uitbellen, vink deze optie dan aan
  • Uitgaande naam: Deze waarde wordt alleen binnen het platform van Voys meegestuurd, dus alleen naar je collega’s of andere klanten van Voys
  • Mag uitbellen naar: Selecteer hier naar welke bestemmingen het VoIP-account mag bellen
  • Opslaan en klaar!

VoIP-account instellen

Een VoIP-account kan ingesteld worden in nagenoeg elke VoIP-telefoon. Heb je hulp nodig bij het instellen? Kijk dan even op www.voys.nl/instellen. Daar vind je de meestgebruikte telefoons. Elke telefoon heeft een uniek VoIP-account nodig. Registreer je één VoIP-account in meerdere toestellen, dan begrijpt onze centrale niet welk toestel moet gaan rinkelen.

VoIP-account in Freedom

VoIP-Accounts:

  • Groen bolletje: VoIP-account is aangemeld op een toestel
  • Rood bolletje: VoIP-account is niet aangemeld, dit kan meerdere redenen hebben; toestel heeft geen internet of stroom of moet nog ingesteld worden.
  • Telefoon icoontje: Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Voys 4G App
  • Computerscherm icoontje: Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Webphone.
  • Slotje in combinatie met bovenstaande: encrypted bellen staat aan.

Verder zie je hier de interne nummers van de VoIP-accounts, dit is je interne nummer waar je op bereikbaar bent voor collega’s.

Verbonden gebruiker(s):

Hier zie je welke gebruikers gekoppeld zijn aan het VoIP-account. Dit kunnen er meerdere zijn. Een VoIP-account hoeft niet gekoppeld te zijn aan een gebruiker.

Account ID:

Dit is het nummer van je VoIP-account; dit nummer heb je nodig voor het instellen van je toestel.

3 stipjes:

Druk je op de stipjes dan krijg je de volgende opties:

  • Deactiveren: Hier kun je het account deactiveren, je kan nu niet meer bellen met het toestel waar dit account op ingesteld is. Let op: de betaling gaat wel door.
  • Provisioning: Klik hierop als je een Cisco of Yealink W52P wilt instellen
  • Wijzigen: Hier kun je het account aanpassen; dit kan ook door bij VoIP-accounts op het nummer en de naam te klikken
  • Verwijderen: Wil je een VoIP-account verwijderen, klik dan hierop

 

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.