VoIP-account: registreer jouw toestel, app of webphone

VoIP-account: registreer jouw toestel, app of webphone

Wat kan ik met een VoIP-Account?

Een VoIP-account zorgt voor de registratie van een telefoon zodat het toestel door de centrale wordt herkend als het toestel dat hoort bij jouw klant-account. In Voys Complete krijg je als gebruiker de beschikking over drie VoIP accounts: één voor een vaste telefoon, één voor de Voys Webphone en één voor de Voys app. In Freedom onder het kopje VoIP-accounts vind je een overzicht van de VoIP-accounts die zijn gekoppeld aan je account.

icon

We hebben op dit moment twee verschillende abonnementen in ons platform. Het is dus erg belangrijk dat jij de juiste handleiding volgt, anders loop je vast.

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Klik op Gebruikers.
  • Klik op een gebruiker.
  • Ziet het eruit zoals hieronder?
    1. image
    2. Dan zit jij in onze ‘VoIP-Account in complete propositie’.
    3. Zo niet, dan mag je de handleiding ‘VoIP-Account in onze andere proposities’ openen.

VoIP-Account in complete propositie

Hoe weet ik welk VoIP-Account waarvoor is?

  • Log in op Freedom.
  • Klik op Beheer.
  • Klik op VoIP-Account.
    • VoIP-account is aangemeld op een toestel.
    • VoIP-account is niet aangemeld, dit kan meerdere redenen hebben; toestel heeft geen internet of stroom of moet nog ingesteld worden.
    • Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Voys 4G App
    • Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Webphone.
    • Encrypted bellen staat aan.

    image

    image

    image

    image
    image
    image

Hoe voeg ik een VoIP-Account toe?

Door een gebruiker toe te voegen. Hier lees je hoe dat moet. Als gebruiker krijg je drie VoIP-Accounts. Eentje voor een vast toestel, eentje voor de app en eentje voor de Webphone.

Wat betekenen alle instellingen van een VoIP-Account?

Wanneer je op een VoIP account klikt zie je het volgende.

VoIP-Account
  • Beschrijving. Hier kan je de naam van het VoIP account aanpassen.
  • Account ID. Dit heb je nodig wanneer je een vast toestel wilt instellen.
  • Wachtwoord. Dit is het wachtwoord van je VoIP-account, deze heb je nodig bij het handmatig instellen van een toestel.
  • Verbonden gebruikers. Hier kan je zien van welke gebruiker het VoIP-Account is.
  • Intern nummer. Het interne nummer van dit VoIP account, hierop is deze bestemming te bereiken voor je collega’s.
  • Landnummer. Deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
Geavanceerde (SIP) instellingen
  • Versleuteling. Dit gebruik je als jij jouw toestel versleuteld in wil stellen. Vind hier jouw toestel en hoe je dat moet doen.
  • De andere opties die je ziet staan kan je zo laten. Mocht je daar ooit wat in moeten veranderen, zorg er dan voor dat je begrijpt wat er staat of als je een andere handleiding van ons volgt.

VoIP-Account in onze andere proposities

Hoe weet ik welk VoIP-Account waarvoor is?

  • Log in op Freedom.
  • Klik op Beheer.
  • Klik op VoIP-Account.
    • VoIP-account is aangemeld op een toestel.
    • VoIP-account is niet aangemeld, dit kan meerdere redenen hebben; toestel heeft geen internet of stroom of moet nog ingesteld worden.
    • Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Voys 4G App
    • Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Webphone.
    • Encrypted bellen staat aan.

    image

    image

    image

    image
    image
    image

Hoe voeg ik een VoIP-Account toe?

  • Log in op Freedom.
  • Klik op Beheer.
  • Klik op VoIP-Account.
  • Klik op Toevoegen.
  • Vul een Beschrijving in voor het toestel, bijvoorbeeld de naam van de gebruiker van het toestel. Houd er rekening mee dat deze beschrijving ook wordt meegestuurd wanneer je intern belt.
  • Intern nummer: Op dit nummer kunnen je collega’s je bereiken met een andere VoIP-telefoon.
  • Uitgaand nummer (Caller ID): Kies hier het telefoonnummer dat je wilt meesturen met een uitgaande oproep. Dit moet een nummer zijn die is gekoppeld aan je account bij Voys.
  • Nog een VoIP-account: Wil je meer VoIP-accounts aanmaken, klik hier dan op.
  • Landnummer: Deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
  • 112 regio: Kies hier de alarmcentrale van de regio in Nederland waar het toestel zich bevindt. Let op: wanneer het toestel in het buitenland staat, werkt dit niet! Zorg dan dat je een snelkeuze maakt van de alarmcentrale uit dat land.
  • Uitgaand nummer onderdrukken: Wil je anoniem uitbellen, vink deze optie dan aan.
  • Uitgaande naam: Deze waarde wordt alleen binnen het platform van Voys meegestuurd, dus alleen naar je collega’s of andere klanten van Voys.
  • Mag uitbellen naar: Selecteer hier naar welke bestemmingen het VoIP-account mag bellen.
  • Opslaan en klaar!
image

Wat betekenen alle instellingen van een VoIP-Account?

Wanneer je op een VoIP account klikt zie je het volgende.

VoIP-Account
  • Beschrijving. Hier kan je de naam van het VoIP account aanpassen.
  • Account ID. Dit heb je nodig wanneer je een vast toestel wilt instellen.
  • Wachtwoord. Dit is het wachtwoord van je VoIP-account, deze heb je nodig bij het handmatig instellen van een toestel.
  • Verbonden gebruikers. Hier kan je zien van welke gebruiker het VoIP-Account is. Staat er niks, dan kan je bij Beheer en dan Gebruiker de juiste gebruiker aantikken en daar het VoIP-Account alsnog koppelen.
  • Intern nummer. Het interne nummer van dit VoIP account, hierop is deze bestemming te bereiken voor je collega’s.
  • Landnummer. Deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
Geavanceerde (SIP) instellingen
  • Versleuteling. Dit gebruik je als jij jouw toestel versleuteld in wil stellen. Vind hier jouw toestel en hoe je dat moet doen.
  • De andere opties die je ziet staan kan je zo laten. Mocht je daar ooit wat in moeten veranderen, zorg er dan voor dat je begrijpt wat er staat of als je een andere handleiding van ons volgt.

Veelgestelde vragen

Wat gebeurd er als ik mijn VoIP-Account deactiveer?

Dan zet jij jouw account tijdelijk ‘uit’. Let op, je betaald dan nog wel voor jouw account.

Hoe kan ik een VoIP-Account verwijderen?
  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar VoIP-Account.
  • Druk op de drie stippen achter het VoIP-Account dat jij wil verwijderen.
  • Druk op Verwijderen.
Ik heb mijn VoIP-Account verwijderd, maar ik betaal er nog wel voor, hoe kan dat?
  • Je betaald bij Voys altijd over de maand daarvoor. In april betaal je dus voor de maand maart. Daarom kan het zijn dat jij jouw verwijderde VoIP-Account nog hebt betaald voor de vorige maand.
  • Heb jij een Complete abonnement, dan betaal jij voor de gebruikers en niet voor de VoIP-Accounts.
Hoe wijzig ik mijn VoIP-Account?
  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar VoIP-Account.
  • Druk op het VoIP-account waar jij veranderingen in wil aanpassen.
Hoe stel ik een toestel in aan mijn VoIP-Account?

Hier vind je de instellingen van de meestgebruikte telefoons. Elke telefoon heeft een uniek VoIP-account nodig. Registreer je één VoIP-account in meerdere toestellen, dan begrijpt onze centrale niet welk toestel moet gaan rinkelen. Zorg dus dat elk toestel een eigen VoIP-account krijgt.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!