Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Bereikbaarheid

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 21 januari 2019

Bereikbaarheid instellen

Stel, je bent ZZP’er en je wilt gemakkelijk kunnen wisselen tussen bereikbaar zijn op je vaste toestel en je mobiel. Dan is het natuurlijk lastig om continu je belplan te moeten aanpassen. Het werken met een gebruiker in je belplan is dé oplossing. Wanneer je vaste nummer wordt gebeld gaat het over op de ‘gebruiker’. Wat de eindbestemming (vast of mobiel) van jou als gebruiker is stel je in onder bereikbaarheid op het dashboard, in de app of via de browser plugin.
Heb je wel collega’s? Dan kun je een belgroep met gebruikers aanmaken, waarvan iedere gebruiker zelf zijn eindbestemming bepaalt.

Lastig? Welnee…

Stap 1 : Gebruikers

  • Klik in Freedom op Beheer en vervolgens op Gebruikers.
  • Maak een nieuwe gebruiker aan of wijzig een bestaande gebruiker
  • Klik op het tabblad Telefonie-instellingen.
  • Vink bij Vast/mobiele nummer het nummer aan waarop je bereikbaar zou willen zijn. Wil je een nieuw nummer toevoegen, klik dan op Nieuw vast of mobiel nummer.
  • Vink bij VoIP-accounts de VoIP-accounts aan waarop je bereikbaar wil zijn. Wil je een nieuw VoIP-account toevoegen, klik dan op Nieuw VoIP-account. Er zitten kosten verbonden aan het aanmaken van een nieuw VoIP-account. Let op: vergeet niet je toestel in te stellen.
  • Geef bij Bereikbaarheid aan of je wel of niet beschikbaar wil zijn. Selecteer je ja, vink dan de juiste bestemming aan.
  • Druk op Opslaan.

Stap 2 : belplan

  • Ga naar Belplan.
  • Maak een nieuw belplan of wijzig een bestaand belplan.
  •  Selecteer op de juiste plek in je belplan de optie Gebruiker. In het tweede pull-down menu selecteer je de juiste gebruiker.
    Let er wel op dat je VoIP-account of mobiele telefoon niet ook nog los in het belplan of de belgroep zijn toegevoegd. Als dat het geval is gaan de toestellen alsnog altijd over.

Stap 3 : bijna klaar!

Nu ben je klaar met instellen. Op het dashboard in je beheeromgeving (linksonderin) is het nu eenvoudig om te wisselen tussen VoIP-account en mobiele telefoonnummer.
Nog gemakkelijker is het instellen van je bereikbaarheid via onze app of met de Chrome of Firefox plugin.

Meer mogelijkheden

  • Belgroep met gebruikers. Meerdere collega’s die zelf willen bepalen waar ze bereikbaar zijn? Maak voor elke collega een gebruiker aan en voeg deze toe in een belgroep.
  • Bevestig gesprekken/validatie. Je mobiele nummer als eindbestemming gebruiker is handig, echter je wilt niet dat het gesprek direct in de voicemail van je mobiel komt. Je kunt het vinkje bevestig gesprekken aanzetten bij het aanmaken van een belgroep.
  • Voicemail. Je voicemailberichten in je mail ontvangen? Zet voicemail als laatste stap in je belplan .

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.