Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Gebruikers

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 04/16/2019

Wat kan ik met een gebruiker?

Je doet twee dingen met je gebruikersaccount:

  1. Inloggen in Freedom, je online telefooncentrale, de Voys app en de plugins.
  2. Je eigen bereikbaarheid beheren. Ben je bereikbaar op je vaste telefoon, je app, je mobiele telefoon, of je wilt niet bereikbaar zijn.

Gebruiker aanmaken:

  • Log in op Freedom
  • Ga in de menubalk op Beheer
  • Klik op Gebruikers
  • Kies voor Toevoegen

Nu zie je deze vier tabbladen.

Persoonsgegevens:

  • Vul je voor– en achternaam  in
  • Voer het E-mailadres in en maak een wachtwoord. Dit wachtwoord is tijdelijk; wanneer de gebruiker voor de eerste keer inlogt, past hij deze aan.
  • Geef de juiste gebruikersrechten bij Rechtenbeheer.
  • Eindgebruiker: deze kan alleen maar zijn eigen bereikbaarheid beheren.
  • Beheer: met een beheeraccount kan de gebruiker alles inzien en aanpassen.
  • Accountbeheer: kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen en diensten toevoegen.
  • Gespreksdetails: kan enkel de gespreksstatistieken inzien.

Telefonie-instellingen:

Hier geef je aan waar je bereikbaar wilt zijn. Bijvoorbeeld op je VoIP-account of op je mobiele telefoon.

  • VoIP-accounts: Hier vink je je VoIP-telefoon(s) aan.
  • App account: Kies hier het account dat je gebruikt in de Voys 4G-app.
  • Plugin Account: Kies hier het account dat je gebruikt in de WebRTC.
  • Vast / Mobiele nummer: Hier vink je het externe nummer aan waarop je bereikbaar wil zijn.
  • Nummer voor collega’s: Bij deze optie kun je een intern nummer kiezen waarop je bereikbaar wil zijn voor collega’s.

Bereikbaarheid

Hier geef je aan of je bereikbaar bent en op welke eindbestemming. Ben je niet bereikbaar? Dan geef je dit aan en wordt je gebruikersaccount overgeslagen in het belplan.

Hoe wil je uitbellen

Heb je een VoIP-account geselecteerd bij de App of de Plugin dan kan je hier het juiste uitgaande nummer selecteren. Door het juiste Klik-en-bel account te selecteren, bepaal je met welk toestel je uitbelt via de Klik-en-bel plugin.

Taalinstellingen

Hier kun je je taalvoorkeur aanpassen. Je kunt kiezen tussen Nederlands en Engels.

Beveiliging

  • Uitloggen na 10 minuten. Als je dit aanvinkt, dan log je automatisch na 10 minuten uit als er geen activiteit is. Dit geldt alleen voor inloggen op freedom.voys.nl.
  • Verplicht wachtwoord veranderen bij volgende keer inloggen. Dit staat alleen de eerste keer automatisch aangevinkt; zo kan de gebruiker het wachtwoord wijzigen in een zelf gekozen wachtwoord.

Belplan

Nu je het gebruikersaccount hebt ingesteld, kan deze nog in het belplan gezet worden.

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.