Instellen Voys 4G App

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 11/21/2017

 

Met de Voys app bel je met je smartphone, maar dan niet meer via je 06-nummer. De app is gekoppeld aan de online centrale van je bedrijf en daardoor kun je bellen en gebeld worden met je zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. Met de Voys 4G App kun je bellen en gebeld worden via het 4G netwerk van je mobiele provider.

Zo stel je de Voys 4G App in

Het instellen doe je volledig vanuit de app, behalve als je nog nooit ingelogd bent geweest in freedom.voys.nl. Doorloop daar dan eerst de wizard via een desktop/laptop.

  • Download de Voys App in de AppStore of de PlayStore, of update je huidige versie
  • Log in op de Voys app met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: elke app-gebruiker moet met een eigen account inloggen.
  • Vul je mobiele telefoonnummer in en check of je het juiste uitgaande nummer ziet. Hier staat uitgelegd hoe je het uitgaande nummer wijzigt.
  • iOS: Sta berichtgeving toe, anders kun je geen inkomende oproepen ontvangen
    Android: Sta toe dat Voys het volgende doet: bellen en telefoontjes beheren
  • Weiger of sta toe dat Voys toegang krijgt tot je contacten
  • iOS: ga naar ‘Instellingen’ en zet ‘Schakel VoIP in’ op groen
    Android: ga naar ‘Instellingen’ en zet ‘Bellen via VoIP’ op groen
  • Vervolgens krijg je een melding dat je nog een VoIP-account moet koppelen aan de gebruiker. Kies ‘Koppel VoIP-account’.
  • Bij je gebruikersinstellingen ga je naar ‘Mobiele app’ en je selecteert een inactief VoIP-account
  • Heb je geen inactief VoIP-account, kies dan voor ‘Nieuw VoIP-account’ en ga akkoord met de kosten. Vul in de beschrijving ‘app-account’ in, toets het juiste uitgaande nummer en kies ‘Opslaan’.
  • De app controleert het VoIP-account en je bent klaar om ermee uitgaand te bellen!
Voys app instellen

Inkomende oproepen ontvangen

Als je inkomende oproepen wilt ontvangen op de app, dan ga je in de app onder de menu-knop naar ‘Belplan’. Voeg vervolgens het nieuwe App-account toe aan het Belplan. Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als ‘Gebruiker’ toe in het Belplan en geef via de app of plugin aan waar je op bereikbaar bent.

Als je gebeld wordt op de Voys App, hoor je een andere ringtone dan je reguliere ringtone. Je neemt het gesprek op door eerst op de melding te klikken, je telefoon te ontgrendelen, vervolgens de app te openen en op ‘Accepteer’ te klikken. Wil je sneller opnemen (en ja, dat wil je natuurlijk), swipe dan de melding naar links en het gesprek wordt sneller beantwoord.

Let op: Bij Android moet je bij het eerste binnenkomende telefoontje de vraag: ‘toestaan dat Voys het volgende doet: audio opnemen’ toestaan. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.

Uitgaand bellen

Is je app ingesteld kies dan via de app een nummer uit je contactenlijst (alleen mogelijk bij Iphone), uit je recente oproepen, of toets een nummer in en druk op de beltoets. Je smartphone zet het gesprek op en de ontvanger ziet niet jouw mobiele telefoonnummer, maar juist jouw zakelijke nummer in zijn display.

Heb je geen (stabiele) internetverbinding dan kun je nog steeds uitbellen met de Voys app, je belt dan via een tweeweggesprek. Je toetst in de Voys app het nummer waar je naartoe wil bellen, vervolgens word je gebeld door je vaste nummer op je mobiele nummer. Dit gesprek neem je op, er wordt nu een tweede gesprek opgezet naar het gekozen nummer. Van die 2 gesprekken wordt 1 gesprek gemaakt en bel je ook zonder internet uit met je zakelijke nummer uit naar de klant. Let op: bij een tweeweggesprek heb je dubbele gesprekskosten doordat er 2 gesprekken opgezet worden.

Verbinding en gesprekken

  • Bellen met de app verbruikt momenteel ongeveer 0,2 MB per minuut van je databundel van je mobiele provider
  • Wij adviseren zoveel mogelijk via 4G te bellen en niet met wifi. De 4G-verbinding is stabieler en de gesprekskwaliteit is veel hoger.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen WiFisignaal, dan zal de app altijd een tweeweggesprek opzetten als je uitgaand wilt bellen.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen WiFisignaal, dan zal een gesprek niet binnenkomen op de app. Zorg dan dat je mobiele telefoonnummer ook opgenomen is in het Belplan.
  • De app is afhankelijk van je internetverbinding. Hij beoordeelt eerst of deze goed genoeg is om een gesprek te starten. Als je tijdens het gesprek in beweging bent, kan het zijn dat de gesprekskwaliteit verminderd of het gesprek zelfs wordt afgebroken.
  • Ben je in gesprek met de app en komt er op je mobiele telefoon een oproep binnen, dan wordt het app-gesprek in de wacht gezet. (alleen bij Android)

Goed om te weten

  • De app is een product in ontwikkeling en wordt constant gemonitord op kwaliteit. We brengen regelmatig updates uit. Heb je feedback over de app, dan horen we die heel graag!
  • Een VoIP-account voor de app kost je maximaal € 5,- per maand en € 15,- eenmalig. Heb je vijf of meer VoIP-accounts, dan profiteer je van staffelkorting. Als je nog een inactief account hebt, kun je die natuurlijk ook gebruiken zonder aanvullende kosten.
  • Door het gebruik van de app betaal je geen doorschakelkosten meer!