Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Analoge fax, alarminstallatie of frankeermachine i.c.m. VoIP

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 21 June 2022

Je analoge fax, alarminstallatie of frankeermachine kan werken met VoIP, maar door de grote diversiteit aan hardware en wijze van communiceren ondersteunt Voys dit helaas niet. Dit wil zeggen dat het gebruik van een fax, alarminstallatie of frankeermachine op eigen risico is. Voys kan je wel ondersteunen in het leveren van een Cisco SPA122 ATA, die het analoge signaal omzet naar VoIP. Hieronder vind je over de diverse apparaten meer informatie:

Fax

Een analoog faxapparaat werkt over het algemeen goed in combinatie met VoIP. Belangrijk hierbij is dat je een stabiele internetverbinding hebt. Om je analoge fax-apparaat via VoIP te kunnen gebruiken moet je gebruik maken van een Cisco SPA122 ATA. Dit apparaat zet het analoge signaal om naar VoIP. De Cisco SPA122 ATA is zelf te configureren via de handleiding in onze technische wiki.

Bekende problemen

Het kan zijn dat de verzendsnelheid (Baud rate) van de fax te snel is in combinatie met VoIP. Verlaag indien mogelijk deze ‘baud rate’.

Alarm

Een alarminstallatie kan op diverse manieren communiceren, dit hangt af van het alarmsysteem zelf. Het kan zijn dat deze belt en overgaat, maar ook d.m.v. zogeheten DTMF tonen. Ook hierbij kan een Cisco SPA122 ATA een oplossing bieden, het kan alleen dus wel zijn dat er specifieke aanpassingen nodig zijn.

Let op!

Meestal is een alarmsysteem een vereiste voor een verzekering. Controleer goed of je verzekering ook toestaat dat het alarmsysteem via VoIP functioneert, zodat je dekking is gegarandeerd.

Frankeermachine

Een frankeermachine werkt op basis van een modem signaal. Een uitmuntend stabiele internetverbinding is hierbij noodzakelijk. Voys heeft weinig goede ervaring met frankeermachines dus het gebruik in combinatie met VoIP wordt afgeraden. Wil je toch een gokje wagen? Dan is dit op eigen risico en kan Voys helaas geen ondersteuning bieden.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!