Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Interne nummer / extensie op display toestel wijzigen

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 6 april 2021

Als je het interne nummer van een VoIP account hebt aangepast in freedom.voys.nl, verandert het interne nummer op het display van je toestel niet mee. Dit komt omdat de weergave van nummer op het display van jouw toestel los staat van de gegevens in Freedom.

Wil je dit wijzigen, volg dan de volgende stappen:

  • Ga dan naar Freedom
  • Ga onder Beheer  naar VoIP-account
  • Hier kan je het interne nummer aanpassen, bijvoorbeeld van 201 naar 208.

De wijziging van het interne nummer staat nu nog niet in je toestel. Om dit aan te passen in je toestel dien je in te loggen op de webinterface van het toestel. Je gaat naar de webinterface door in je webbrowser het IP-adres van je toestel in te vullen. Hoe je dit vindt lees je per toestel hier onder

Cisco

  • Het IP-adres van je Cisco toestel vind je door te drukken op de menu knop op je toestel (de knop met het papiertje met omgevouwen hoekje) en daarna op 9. Network.  Vervolgens zie je bij 2. Current IP het IP-adres staan.
    Type dit IP-adres in een webbrowser (bijvoorbeeld Google Chrome of Safari).
  • Klik op rechtsboven in op admin login en daarna nogmaals op advanced.
  • Ga naar het tabblad Phone, daarna zie je aan de rechterkant het kopje ‘General’ staan. Rechts daarvan zie je ‘Station Display Name’ staan, hier kun je het interne nummer wijzigen.
Schermafbeelding 2016-02-18 om 15.27.05

Yealink

  • Druk 4 keer op de OK knop in je handset. Je ziet dan het IP-adres.
  • Type dit IP-adres in een webbrowser (bijvoorbeeld Google Chrome of Safari)
  • Log in met de gebruikersnaam “admin” en het wachtwoord “admin”.
  • Ga naar het tabblad Account en daar kan je bij ‘Handset Name’, het interne nummer aanpassen.
Schermafbeelding 2016-02-18 om 15.03.19
We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.