Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Niet alle telefoons gaan over bij een inkomend gesprek, hoe kan dat?

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 15 maart 2021

Als niet alle toestellen overgaan bij een inkomend gesprek, dan kan dit diverse oorzaken hebben.

Wat kan je doen?

Controleer stap voor stap het volgende:

  • Zijn alle toestellen opgenomen in je belplan?
  • Is in het belplan een belgroep opgenomen, controleer dan of alle toestellen in die belgroep zijn geselecteerd.
  • Gaat het om draagbare DECT-handsets? Controleer of alle handsets aangemeld zijn op het basisstation. Het kan ook zo zijn dat de lijntoewijzing in het basisstation niet juist staat. Dat kun je controleren via de webinterface van het basisstation. Kom je hier niet uit, neem dan contact met ons op.

  • Staat er een toestel op DND (niet storen)? Dit kan onbewust ingesteld zijn en is te herkennen aan de tekst ‘Do Not Disturb’ in de display. Door op de meest rechter softkey met daarboven -dnd te drukken, maak je jezelf weer bereikbaar.
  • Staat er een doorschakeling op een toestel ingesteld? Dit kan onbewust ingesteld zijn en is te herkennen aan de tekst ‘CallsForwarded’ in de display. Door op de derde softkey met daarboven -cfwd te drukken, verwijder je de doorschakeling.
  • Herstart je internetmodem / -router: het kan zijn dat er iets mis gaat in je eigen netwerk (ondanks dat je gewoon internet hebt). Herstart daarom je modem/router van je internetleverancier door de stroom er af te halen (minimaal 20 sec.).
  • Herstart je toestel: ook in het toestel kan een communicatiefout optreden. Start het toestel opnieuw op. Dit doe je door de stekker van je toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.

Heb je de bovenstaande stappen doorlopen en is het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.