Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Statistieken

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 15 maart 2021

Statistieken

Hier vind je statistieken van binnengekomen gesprekken, zoals het percentage beantwoorde gesprekken, de totale gespreksduur en je bereikbaarheid. De statistieken beginnen bij de vorige dag, je kan de statistieken van vandaag morgen uitlezen.

Kies rechtsboven of je de inkomende of uitgaande statistieken wil zien.

Inkomend

Hier kun je de statistieken vinden van alle inkomende gesprekken.

  • Uur: hier zie je hoe laat de gesprekken zijn binnengekomen.
  • Verbonden Gesprekken: het eerste getal geeft aan hoeveel gesprekken er zijn aangeboden, het tweede getal geeft aan hoeveel er  daadwerkelijk zijn beantwoord.
  • %: het percentage aangenomen gesprekken.
  • Gemiddelde: hier zie je de gemiddelde gesprekstijd.
  • Totaal: de optelsom van je gesprekstijden. Let op: de totale tijd wordt berekend vanaf het moment dat er een melding, keuzemenu, wachtrij of voicemail in het belplan staat. Heb je geen melding, keuzemenu, wachtrij of voicemail in je belplan staan dan gaat de tijd in vanaf het moment dat er opgenomen is.

Percentage beantwoorde gesprekken:

We zien op meerdere manieren een gesprek als een beantwoord gesprek:

  • Je hebt met een (op ons platform geregistreerd) toestel een gesprek aangenomen.
  • We schakelen door naar een externe bestemming en er wordt daar opgenomen (dit kan bij een externe bestemming ook een keuzemenu zijn).
  • Wanneer je gespreksbevestiging ingesteld hebt en op 1 hebt gedrukt om het gesprek aan te nemen.
  • Wanneer klanten op de voicemail uitkomen en de piep horen. Hangen klanten voor de piep op dan zien we dit niet als een beantwoord gesprek.

Dit betekent dat een melding, wachtrij of keuzemenu in Freedom niet gezien wordt als een beantwoord gesprek.

Let op: Heb je openingstijden en horen klanten een melding of voicemail buiten openingstijden? Dan kan het zijn dat je percentage beantwoorde gesprekken lager is dan je verwacht. Kijk goed wanneer de gesprekken niet opgenomen worden, het kan zijn dat dit voornamelijk buiten openingstijden is.

Totale gespreksduur

Door middel van een staafdiagram zie je goed wanneer je gebeld bent en hoelang de totale gespreksduur binnen die tijden is geweest.

Bereikbaarheid

In deze grafiek zie je wanneer je het beste bereikbaar bent geweest.

Overzicht

Bij het overzicht zie je de samenvatting met daarbij informatie over de hoeveelheid pogingen (inkomende oproepen), het aantal beantwoorde gesprekken, het percentage beantwoorde gesprekken en de totale duur ervan.

Filters

Bij filters kun je een dag, week, maand of geheel jaar selecteren. Verder kan je een specifiek nummer selecteren waar van je de statistieken wil zien.

Let op: begin december 2018 is er een update geweest van de statistieken pagina, voor deze update werd een melding gezien als een beantwoord gesprek. Door deze wijziging kan er een verschil zitten in je percentage beantwoorde gesprekken.

Uitgaand

Hier kun je de statistieken vinden van alle uitgaande gesprekken.

  • Totaal: het totaal aantal uitgaande oproepen.
  • Voltooid: een uitgaand gesprek is opgenomen of een uitgaande oproep is uitgekomen op de voicemail en de piep is afgespeeld.
  • Niet beantwoord: er was alleen een dialer toon te horen.
  • Bezet: het gebelde nummer was in gesprek.
  • Geannuleerd: het gebelde nummer is niet aan te roepen.
  • Gemiddelde tijd: de gemiddelde gesprekstijd.
  • Totale tijd: de optelsom van de gesprekstijden.

Filters

Bij filters kun je een dag, week, maand of geheel jaar selecteren. Verder kan je een of meerdere specifieke VoIP-accounts selecteren waar van je de statistieken wil zien. Klik na het selecteren op Toon statistieken.

Aantal gesprekken per uur

Door middel van een staafdiagram zijn de oproepen te bekijken verdeeld over de dag.

Percentage voltooide gesprekken

Hier zie je een overzicht van de gesprekken die voltooid, bezet, beantwoord en geannuleerd zijn. Door op een optie te klikken sluit je deze uit van het overzicht.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.