Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Account vaste toestel in app

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 19 augustus 2020

Hoe stel je de App of Webphone in met het account van je vaste telefoons

Als je thuis wilt werken, maar je hebt niet de beschikking over je vaste toestellen, dan kun je de accounts van je toestellen ook instellen in de webphone of Voys app. Hier volgt het stappenplan.

  1. Neem toestellen mee naar huis indien mogelijk. Als je die aansluit op je router, kun je binnen een paar minuten net zo werken als op je reguliere werkplek. 
  2. Kan dat niet haal de stekker op kantoor/ werkplek eruit. Het duurt ongeveer 15 minuten voordat het toestel zijn registratie verliest, dus even geduld. Het VoIP-account uit je toestel kun je dan gebruiken voor je Webphone of smartphone app en dan heb je ook geen extra kosten.
  3. Kan dit ook niet, maak dan in Freedom extra ‘VoIP account’ aan voor je collega’s die thuis gaan werken en stel deze in de webphone of app in en voeg ze toe aan het belplan
  4. Maak voor de mensen die de webphone of app gaan gebruiken een gebruiker’ aan in Freedom.
  5. Laat iedere gebruiker met zijn gebruikersnaam en tijdelijke wachtwoord inloggen op freedom.voys.nl. Daar kunnen ze dan hun eigen wachtwoord aanmaken.
  6. Laat de gebruikers een Webphone’ of Voys app’ installeren.
  7. Daarin kunnen ze hun eigen ‘VoIP account’ selecteren dat is vrijgekomen door het toestel van de stroom te halen.
  8. Als men de smartphone app gebruikt dan wordt je ook gebeld op je vrije dagen. Een oplossing daarvoor is om in de belgroepen te kijken en daar het ‘VoIP account’ te de-selecteren en een gebruiker toe te voegen. Dan kan de gebruiker zelf bepalen op zijn smartphone of hij/zij bereikbaar wil zijn.

Kom je in de toekomst terug op kantoor dan zullen je toestellen waarschijnlijk, ook als je ze aan de stroom zet niet meer werken. Dat komt doordat onze apps de accounts op versleuteld bellen zetten, omdat dit veiliger is. Als de toestellen wel werken dan gaan ze ruzie maken met de app of webphone wie het account gaat gebruiken. Ook dit kan problemen oplever.Beide zaken lossen we echter op als we weer op kantoor mogen gaan werken, dus daar hoef je je nu niet druk over te maken. 

Voor- en nadelen van accounts vaste toestellen gebruiken:

  • Je hoeft geen eventuele extra kosten te betalen voor meer VoIP-accounts.
  • Je hoeft niets te wijzigen in je belplan-instellingen, omdat je dezelfde toestelregistraties gebruikt.
  • Als we weer teruggaan naar de oude situatie, is het wat werk om je telefonie weer in de oude situatie terug te brengen.

Voor- en nadelen nieuwe accounts maken

  • Voor de meeste klanten geldt dat nieuwe accounts aanmaken extra geld kost, maar ze zijn wel per dag opzegbaar.
  • Nieuwe accounts moeten ook worden opgenomen in het belplan, en dat vergt nog een beetje instelwerk.
  • Het is heel eenvoudig alles weer terug te brengen naar de oude situatie.

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.