Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Encrypted bellen Cisco telefoon instellen

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 11 mei 2021

De gesprekken tussen je toestel en het telefonieplatform van Voys gaan standaard onversleuteld over je netwerk en internet. Door gebruik te maken van encryptie worden je gesprekken versleuteld verstuurd. Zowel de SIP pakketjes als ook de audio zelf (RTP) kunnen worden voorzien van encryptie. Hiermee weet je zeker dat niemand je gesprek kan meeluisteren door de netwerkpakketjes te onderscheppen. We maken gebruik van TLS voor het versleutelen van de SIP-pakketten. De RTP-audio wordt beveiligd met behulp van SRTP.

Belangrijk om te weten is dat het enkel versleuteling betreft tussen jouw telefoon en ons platform!

Hieronder vind je de handleiding om encrypted bellen in te stellen op een Cisco toestel.

Om je Cisco encrypted in te stellen doorloop je onderstaande stappen:

Instellen encrypted bellen Freedom

  • Log in op freedom.voys.nl.
  • Klik in de menubalk op Beheer.
  • Ga naar VoIP-account.
  • Klik op het Voip-account wat je wil aanpassen en ga naar het tabblad: Geavanceerde (SIP) instellingen.
  • Zet een vinkje bij Versleuteling forceren.
  • Kik in de pop-up op Doorgaan.
  • Klik onderaan de pagina op Opslaan.

Je krijgt nu een popup dat er nog wijzigingen gedaan moeten worden in je telefoon. Klik op Doorgaan en vervolgens onderaan de pagina op Opslaan.

Encryptie instellen op je toestel

  • Ga naar VoIP-account.
  • Klik achter het VoIP-account op de 3 stipjes en klik op Provisioning.
  • Vul het huidige IP-adres in. Deze haal je uit het toestel. Ga op je toestel naar het menu van de telefoon (knopje met pagina met omgevouwen hoekje). Scroll naar Netwerk en druk op Select.
  • Selecteer de juiste taal.
  • Selecteer bij Actie: Update firmware en configureer en klik op Configureer.

Je toestel gaat herstarten, op het moment dat de lampjes op je toestel groen zijn is je toestel weer aangemeld. Je toestel heeft nu een versleutelde verbinding met ons platform. Bij inkomende en uitgaande oproepen verschijnt nu een $-teken in je display als bevestiging van je beveiligde gesprekken.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.