Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Encrypted bellen Snom telefoon instellen

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 16 maart 2021

De gesprekken tussen je toestel en het telefonieplatform van Voys gaan standaard onversleuteld over je netwerk en internet. Door gebruik te maken van encryptie worden je gesprekken versleuteld verstuurd. Zowel de SIP pakketjes als ook de audio zelf (RTP) kunnen worden voorzien van encryptie. Hiermee weet je zeker dat niemand je gesprek kan meeluisteren door de netwerkpakketjes te onderscheppen. We maken gebruik van TLS voor het versleutelen van de SIP-pakketten. De RTP-audio wordt beveiligd met behulp van SRTP.

Belangrijk om te weten is dat het enkel versleuteling betreft tussen jouw telefoon en ons platform!

Let op: in deze handleiding staan alleen de instellen voor het encrypted bellen beschreven, hier vind je handleiding om je toestel in te stellen.

Instellen encrypted bellen Freedom

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op Beheer.
  • Ga naar VoIP-account.
  • Selecteer het account waarmee je versleuteld wilt bellen.
  • Kies voor het tabblad Geavanceerde SIP-instellingen.
  • Zet een vinkje bij Versleuteling forceren.

Je krijgt nu een popup dat er nog wijzigingen gedaan moeten worden in je telefoon. Klik op Doorgaan en vervolgens onderaan de pagina op Opslaan.

Encryptie instellen op je toestel

IP-adres achterhalen

  • Druk op de Help toets op het toestel.
  • Ga met een webbrowser naar het IP-adres die de telefoon weergeeft.

Klik in het menu op het linkje Identity 1 en ga naar het tabblad Login.

  • Vul bij Registrar en Outbound Proxy sip.encryptedsip.com;transport=tls in.
  • Klik op Apply.

Ga naar het tabblad RTP.

  • Vul bij Codec pcma, g722, g729 in
  • Wijzig RTP/SAVP naar mandatory.
  • Klik op Apply.

Je belt nu encrypted tussen jouw telefoon en het platform.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.