Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Gesprekskwaliteit verbeteren Voys 4G app

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 16 maart 2021

Met de Voys app bel je via je internetverbinding van je smartphone, dus via 4G of via wifi. Bellen via 4G heeft de absolute voorkeur voor de beste gesprekskwaliteit.

Bellen via wifi

Dat klinkt misschien een beetje gek, want veel mensen zijn gewend aan het idee dat wifi het snelst en meest betrouwbaar is. Als het gaat om filmpjes kijken, foto’s downloaden en dergelijke dan klopt dit wel. Een telefoongesprek is daarin wat anders, omdat het een rechtstreekse verbinding is.

Als je smartphone is geregistreerd op een wifi-netwerk dan maakt de app daar automatisch gebruik van. In de meeste gevallen werkt dit prima, maar soms levert dit problemen op met de gesprekskwaliteit. Dit kan ook voorkomen als je een heel snel en goedwerkend wifi-netwerk hebt. Bij een wifi-verbinding komt het vaker voor dat gesprekken haperen, dat er vertraging in de lijn zit, of dat de verbinding wegvalt. Hier kan de app helemaal niets aan doen. Jij kunt er wel wat aan doen door over te schakelen op 4G.

Zet wifi uit

Wij adviseren dus om de app met 4G te gebruiken. Merk je dat je gesprekskwaliteit niet goed is, zet dan je wifi-verbinding uit. Het gesprek schakelt vanzelf over op 4G. Dit kun je gewoon tijdens het gesprek doen, zowel met een Android als met een iOS telefoon.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.