Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Faxinstellingen ATA

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 26 april 2022

De instellingen hieronder zijn om een ATA (analoge telefoon adapter) in te stellen voor de fax.

IP-adres ATA achterhalen

  • Zoek het IP-adres op in je router op basis van het MAC-adres
  • Voer het IP-adres in in je browser
  • Log in met de gebruikersnaam: admin en het wachtwoord: admin

Instellen VoIP account

  • Ga naar Quick setup.
  • Vul bij ‘User ID’ het Account ID van je VoIP-account in. Ga hiervoor naar freedom.voys.nl. Klik op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Achter het VoIP-account zie je het account ID staan. Hover hier overheen om het heel makkelijk te kopiëren.
  • Bij ‘Password’ vul je het wachtwoord van je VoIP-account in. Klik in freedom.voys.nl op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Hover hier overheen om het heel makkelijk te kopiëren.
  • Vul ha.voys.nl in bij ‘Proxy’.
  • Druk op Submit
  • Ga naar ‘Voice’ en klik op ‘Line 1’
  • Ga naar ‘Supplementary Service Subscription’ en neem onderstaande gegevens over
  • Ga naar ‘Audio Configuration’ en neem onderstaande gegevens over
  • Druk op Submit

Overige optimale instellingen voor de fax:

  • RTP packet size: 0.010
  • Insert VIA rport: yes
  • FXS port impedance: 600+2.16uF
  • NAT mapping enable: yes
  • NAT keep alive enable: yes
  • Use DNS SRV: yes
  • User ID: <account id van het voipaccount>
  • Password: <het wachtwoord>
  • Preferred codec: G711a
  • Use pref codec only: yes
  • Silence supp enable: no
  • Echo canc enable: no
  • Echo supp enable: no
  • Fax passtru codec: G711a
  • Fax enable T38: yes
  • De ATA gaat nu herstarten. 

De ATA is nu ingesteld en klaar voor gebruik! Sluit de stekker van de fax aan op Line 1 van de ATA.

Wil je ook inkomende faxen ontvangen, zet dan het VoIP-account in je belplan.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!