Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Instellen Gigaset

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 16 maart 2021

Zo stel je een Gigaset in

Op deze pagina vind je de instellingen voor toestellen van Gigaset. Bij Gigasets met draadloze toestellen stel je het basisstation (de Gigaset VoIP centrale) in. De Gigaset VoIP handsets worden gekoppeld aan het basisstation. Voor het instellen is het belangrijk om de gegevens exact zo over te nemen als in het voorbeeld.

In ieder geval geschikt voor

  • Gigaset N300A IP
  • Gigaset N510 IP Pro
  • …en andere modellen die geschikt zijn voor VoIP (Gigaset VoIP telefoons), maar wellicht zal de interface er net iets anders uit zien

IP-adres basisstation N300A IP en N510 IP Pro achterhalen

  • Druk op het basisstation op de blauwe knop op de voorzijde; de geregistreerde handsets gaan nu over en in het display staat het IP-adres.
  • Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon.
  • Log in met wachtwoord 0000

IP-adres toestel (o.a. DX800) achterhalen

  • Open het menu van de telefoon en ga vervolgens naar Instellingen.
  • Selecteer Systeem en daarna Lokaal netwerk.
  • In dit menu staat het IP-adres van de telefoon.

Instellen VoIP account

  • Klik op Settings, vervolgens op Telephony, dan op Connections en uiteindelijk op Edit achter de lijn die je wilt aanpassen
  • Vul bij Connection name of Number en Dislplay name het interne nummer van je VoIP-account in bv. 201.
  • Vul bij Authentication name en Username het Account ID van je VoIP-account in. Ga hiervoor naar freedom.voys.nl. Klik op Beheer en vervolgens op VoIP-account. Achter het VoIP-account zie je het account ID staan.
  • Bij Authentication Password vul je het wachtwoord van je VoIP-account in. Klik in freedom.voys.nl op Beheer en vervolgens op VoIP-account. Wijzig aan de rechterkant bij Filters Wachtwoorden weergeven naar ja en klik op Toepassen. Er komt nu een extra kolom in je scherm met hierin het wachtwoord van je VoIP-account.
  • Vul bij DomainProxy server address en Registration Server ha.voys.nl in.
  • Wijzig Registration refresh time naar 1800.
  • Vink Never aan bij Outbound proxy mode.
gigaset-connections

Bevestigen

Klik op Set om de instellingen door te voeren.

Audio

Klik onder Telephony op Audio. Selecteer de juiste codecs per lijn. Neem de gegevens over zoals in de onderstaande screenshot.

gigaset-audio

Number Assignment

Klik onder Telephony op Number Assignment. Hier zie je een overzicht waarin je kunt aangeven per account welke handsets hier aan moet worden gekoppeld. Dit kun je instellen voor zowel inkomende als uitgaande oproepen.

Advanced VoIP settings

Wijzig de instellingen bij Send Settings of DTMF transmission naar RFC 2833. Selecteer No bij Use random ports en wijzig bij SIP port de 5060 in een andere SIP port om preventief problemen te voorkomen. Wijzig bij het instellen van VoIP-account 201 de poort naar 5061, stel je VoIP-account 202 in dan wijzig je de poort naar 5062 en ga zo door. Let op: ga je meerdere VoIP-accounts instellen op 1 basisstation dan hoef je dit maar 1x aan te passen.

gigaset-voip

Gebruik je wachtmuziek in je belplan? Zet dan Music on hold op No.

Local Settings

Klik onder Management op Local Settings. Wijzig country en tone pattern naar Netherlands.

Let op: Staat de verkeerde tijd in je handset? Ga dan naar Management en klik op Date and Time. Vul bij Time server: ntp.voys.nl in en druk op Set.

Eventueel updaten

Gigaset heeft de laatste tijd veel bugs in de firmware opgelost. Het is aan te raden om de firmware van je basis/telefoon te updaten. Klik onder ‘Management’ op ‘Firmware update’ en vul bij ‘Dataserver’ profile.gigaset.net/device/latest in. Je Gigaset wordt dan automatisch geüpdate naar de meest recente firmware. Een handleiding hiervoor is te vinden op de wiki van Gigaset. De firmware van de N300A IP en de N510 is hetzelfde.

Encrypted bellen

Het is niet mogelijk om de Gigaset N300A IP en de Gigaset N510 IP Pro encrypted in te stellen via ons platform.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.