Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Helios / deurtelefoon

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 22 april 2021

Zo stel je een Helios in

Op deze pagina vind je de instellingen voor een Helios deurtelefoon. Deze configuratie is gebaseerd op de 2N Helios IP Uni met software versie 2.25.0.34.7 in het Engels. Afhankelijk van het type Helios en de software versie kan het er iets anders uitzien dan onderstaande afbeeldingen. Voor het instellen is het belangrijk om de gegevens exact zo over te nemen als in dit voorbeeld.

IPadres achterhalen

  • Sluit de Helios aan op stroom en internet
  • Wacht op het 2e geluidssignaal dat uit de intercom komt
  • Druk 5x op de quick dial knop
  • Je hoort nu het IP-adres

Basisinstellingen

  • Typ het IP adres in in je browser
  • Log in met het standaard gebruikersnaam ‘admin’ en wachtwoord ‘2n‘. Je krijgt nu een popup om je wachtwoord aan te passen.
  • Ga nu naar Services PHONE

Instellen VoIP account

  • Vul bij Phone Number ID en Authenticatie ID het account ID van je VoIP-account in. Ga hiervoor naar freedom.voys.nl. Klik op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Achter het VoIP-account zie je het account ID staan.
  • Vul bij Password het wachtwoord van je VoIP-account in. Klik in freedom.voys.nl op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Wijzig aan de rechterkant bij Filters ‘Wachtwoorden weergeven’ naar ‘ja’ en klik op ‘Toepassen’. Er komt nu een extra kolom in je scherm met hierin het wachtwoord van je VoIP-account.
  • Neem de overige instellingen over van onderstaand screenshot.
  • Het is aan te raden om de Local SIP Port voor elk toestel te scheiden. De Local SIP Port hangt af van je VoIP-account ID. Stel dat je account id 123400007 is, dan vul je hier 5067 in. Je neemt de laatste cijfers van je VoIP-account en dit tel je bij 5060 op. Dan krijg je 5060+007=5067. Zo wordt elke Local SIP Port uniek en dit is makkelijker voor je router.
  • Druk op Save.

Instellen Audio

  • Ga naar het tabblad Audio.
  • Neem onderstaande instellingen over.
  • Druk op Save

Tijd en datum instellen

  • Ga naar System en klik op op Date & Time.
  • Selecteer de juiste tijdzone.
  • Druk op Save.

Te bellen nummer instellen

Als de knop op de deurbel wordt ingedrukt moeten er 1 of meerdere toestellen overgaan. Dit kan een Voip-account, belgroep of een belplansjabloon zijn.

  • Ga naar Directory en klik op het icoon met een poppetje met +.
  • Vul een naam in bij Name.
  • Vul bij Phone Number het te bellen nummer in.
  • Druk op Save.

Code om deur te openen instellen

Je kunt een code opgeven om de deur te openen. Standaard is dit 00*, maar mocht dit niet wenselijk zijn dan kun je dit aanpassen.

  • Ga naar Hardware.
  • Onder Activation Codes pas je de Code aan indien nodig.
  • Druk op Save.
  • Wil je na de code geen * intoetsen, ga dan naar Advanced en vink Legacy Switch code aan en druk op Save.

Knop activeren

Om ervoor te zorgen dat als iemand de verlichte knop indrukt, er gebeld gaat worden, moet je de knop die functie geven.

  • Ga naar Hardware.
  • Klik op Buttons.
  • Klik aan de rechterkant op het + teken
  • Zet een vink voor Intercom.
  • Klik op Add.
  • Klik onderaan de pagina op Save.

 

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.