Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Instellen Linphone

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 26 April 2022

Instellen Linphone

Linphone is een gratis softphone applicatie met tal van handige functionaliteiten zoals gesprekken doorschakelen en adresboek aanmaken. Voor Windows en Mac kan je de softphone hier downloaden.

Configuratie VoIP-account in Linphone

Het VoIP-account is eenvoudig in de softphone te configureren. De nodige gegevens van het VoIP-account vind je in Freedom onder Beheer en daarna VoIP-account. Volg onderstaande stappen om het account in Linphone te plaatsen:

  • Ga in Linphone naar Account Assistant.
  • Kies ‘Use a SIPaccount’.
  • Vul de gegevens die je in Freedom onder VoIP-account vindt in de passende velden van Linphone in:
    Username Account ID (vb. 338650003)
    Display name  Intern nummer (vb. 201)
    SIP Domain  ha.voys.nl
    Password Wachtwoord van het VoIP-account (vb. KaUBfZM7rXVSaWy)
    Transport blijft op UDP
  • Klik op ‘save’.

Merk je dat linksboven in Linphone je sip account op sip:linphone staat? Pas deze dan even aan door er op te klikken en bij active account sip@ha.voys.nl te selecteren.

Contact toevoegen

In Linphone kan je een contactenlijst aanmaken. Voorwaarde is wel dat je contact ook een SIPaccount heeft en deze door jou gekend is. Het is dus voornamelijk handig om collega’s op hetzelfde Voys netwerk toe te voegen. Zo hoef je niet meer hun verkorte interne nummers te onthouden bij bellen of gesprekken doorschakelen. Een contactpersoon toevoegen doe je als volgt:

  • Klik in de zoekbalk van Linphone waar je normaal gezien het te bellen telefoonnummer zou ingeven.
  • Klik op Add contact.
  • Geef bovenaan het geopende contactveld de naam in van je contact.
  • Geef bij SIP account het interne nummer van zijn of haar VoIP-account in gevolgd door @ha.voys.nl (vb. 202@ha.voys.nl). Vul indien gewenst de overige velden in, dit is niet noodzakelijk.
  • Klik op save.

Als je nu een collega intern wenst te bellen, kan je gewoon de naam ingeven. Het interne nummer hoef je dus niet meer te onthouden.

Gesprekken doorgeven

Met Linphone kan je gesprekken aannemen en deze doorschakelen naar een collega. Dit kan alleen zonder ruggespraak. Zonder ruggespraak wil zeggen dat je het gesprek meteen doorgeeft, zonder eerst je collega aan de lijn te hebben.

  • Neem het inkomende gesprek aan (groene telefoontje in de pop-up onderin je scherm).
  • Klik op de 3 horizontale ‘menu’ streepjes links van het telefoonnummer van de beller.
  • Klik op Transfer call.
  • Geef in de verschenen zoekbalk de naam van je collega in. Je kan hier ook een gewoon telefoonnummer ingeven als je het gesprek extern wenst door te schakelen.
  • Klik op de pijl in het bolletje naast de naam van je collega. Het gesprek is doorgegeven aan je collega. Je kan het gesprek niet meer terugnemen.
We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!