Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Instellen Snom

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 26 April 2022

Zo stel je een Snom in

Deze instellingen werken in ieder geval voor de Snom 300, 320, 360, 370 en de 700 serie. Wellicht dat deze instellingen ook werken voor andere types. Probeer het gerust en laat het ons weten.

IP-adres achterhalen

  • Druk op de Help toets op het toestel.
  • Ga met een webbrowser naar het IP-adres die de telefoon weergeeft.

Je kan indien nodig een wachtwoord instellen. Klik in het menu op het linkje Identity 1.

VoIP account instellen

Ga naar het tabblad Login en vul onderstaande gegevens in.

  • Bij Displayname zet je het interne nummer van je VoIP-account.
  • Vul bij Account (indien het erbij staat ook bij Authentication Username) je VoIP-account ID in. Ga naar freedom.voys.nl, klik daar op Beheer en vervolgens op VoIP-account. Achter elk account zie je het Account ID staan. Hover hier overheen om het heel makkelijk te kopiëren.
  • Bij Password vul je het wachtwoord van je VoIP-account in. Klik in freedom.voys.nl op Beheer en vervolgens op VoIP-account. Hover hier overheen om het heel makkelijk te kopiëren.
  • Vul bij Registrar ha.voys.nl in.
  • Klik daarna op Apply.

SIP settings

  • Ga naar het tabblad SIP.
  • Zet DTMF via SIP INFO op on.
  • Wijzig Subscription Expiry (s) naar 1800.
  • Klik daarna op Apply.

NAT settings

  • Ga naar tabblad NAT.
  • Vul bij Keepalive interval (seconds) 15 in.
  • Klik daarna op Apply.

RTP settings

  • Ga naar het tabblad RTP.
  • Vul bij Codec g722, pcma en g729.
  • Klik daarna op Apply.

VoIP account testen

  • Klik in het menu op System Information.
  • Als het account geregistreerd is op de server zal bij Identity 1 Status het volgende verschijnen:
    Account@Server: OK. Het account is nu juist ingesteld op de telefoon.

Wil je je toestel encrypted instellen? Klik dan hier.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!