Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Instellen Tiptel 284

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 16 maart 2021

Zo stel je een Tiptel (284) in

Op deze pagina zijn de instellingen te vinden om Tiptel toestellen in te stellen. In dit voorbeeld is gebruikgemaakt van een Tiptel 284. Voor het instellen is het belangrijk om de gegevens exact zo over te nemen als in dit voorbeeld.

IP-adres toestel achterhalen

  • Druk op de ‘OK’ toets om het IP-adres van je telefoon te achterhalen
  • Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon
  • Log in met de gebruikersnaam ‘admin’ en het wachtwoord ‘admin’

Instellen VoIP account

  • Klik op ‘Account’
  • Vul bij ‘Register name’ en ‘User name’ het Account ID van je VoIP-account in. Ga hiervoor naar freedom.voys.nl. Klik op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Achter het VoIP-account zie je het account ID staan.
  • Bij ‘Password’ vul je het wachtwoord van je VoIP-account in. Klik in freedom.voys.nl op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Wijzig aan de rechterkant bij Filters ‘Wachtwoorden weergeven’ naar ‘ja’ en klik op ‘Toepassen’. Er komt nu een extra kolom in je scherm met hierin het wachtwoord van je VoIP-account.
  • Neem de instellingen uit onderstaand screenshot over
tiptel-settings

Overige instellingen

  • Klik op ‘Codec’
  • Zorg ervoor dat alleen PCMA (G711.a) als codec ingeschakeld staat
  • Klik op ‘Advanced’
  • Stel de ‘UDP Keep-alive Interval’ in op 15 seconden en zet ‘RPort’ op enabled

Bevestigen

Klik op ‘Confirm’ om de instellingen door te voeren. Bij ‘Register Status’ zal nu ‘registered’ komen te staan.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.