Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Instellen Yealink

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 22 april 2021

Zo stel je een Yealink in

Op deze pagina zijn de instellingen te vinden om Yealink toestellen in te stellen. Voor het instellen is het belangrijk om de gegevens exact zo over te nemen als in dit voorbeeld.

IP-adres toestel achterhalen

  • Ga naar het menu van de telefoon
  • Selecteer ‘Status’
  • Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon
  • Log in met de gebruikersnaam ‘admin’ en het wachtwoord ‘admin’

Instellen VoIP account

  • Klik op ‘Account’
  • Vul bij ‘Register name’ en ‘User name’ het Account ID van je VoIP-account in. Ga hiervoor naar freedom.voys.nl. Klik op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Achter het VoIP-account zie je het account ID staan.
  • Bij ‘Password’ vul je het wachtwoord van je VoIP-account in. Klik in freedom.voys.nl op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Wijzig aan de rechterkant bij Filters ‘Wachtwoorden weergeven’ naar ‘ja’ en klik op ‘Toepassen’. Er komt nu een extra kolom in je scherm met hierin het wachtwoord van je VoIP-account.
  • Neem de instellingen uit onderstaand screenshot over

Overige instellingen

  • Klik op ‘Codec’
  • Zorg ervoor dat alleen PCMA (G711.a) als codec ingeschakeld staat
  • Klik op ‘Advanced’
  • Stel de ‘UDP Keep-alive Interval’ in op 15 seconden en zet ‘RPort’ op enabled
  • Het is aan te raden om de lokale SIP poort voor elk toestel te scheiden Ga naar het tabblad Settings en klik op Sip om het aan te passen. De Local SIP Port hangt af van je VoIP-account ID. Stel dat je account id 123400007 is, dan vul je hier 5067 in. Je neemt de laatste cijfers van je VoIP-account en dit tel je bij 5060 op. Dan krijg je 5060+007=5067. Zo wordt elke Local SIP Port uniek en dit is makkelijker voor je router.

Bevestigen

Klik op ‘Confirm’ om de instellingen door te voeren. Bij ‘Register Status’ zal nu ‘registered’ komen te staan.

Encrypted bellen

Klik hier om je Yealink encrypted in te stellen.

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.