Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Toestel gaat niet over bij inkomende oproepen

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 16 March 2021

Als je toestel niet overgaat bij een inkomend gesprek, kan dit diverse oorzaken hebben.

Wat kan je doen?

Controleer stap voor stap het volgende:

  • Is je toestel goed geconfigureerd?

Heb je het toestel zelf ingesteld, controleer dan goed of dit juist gedaan is. Van meerdere toestellen staan handleidingen online.

  • Is je toestel opgenomen in je belplan?

Controleer in de beheeromgeving freedom.voys.nl of je toestel in het belplan is opgenomen. Is in het belplan een belgroep opgenomen, controleer dan of je toestel in die belgroep zit.

  • Heb je een doorschakeling (Omleidingen/Call Divert/Call Forward) aanstaan?

Gigaset: Druk op de grote knop in het midden van je handset, ga naar Netdiensten/Select Services en klik dan op Omleidingen/Call Divert, select je account (bijv. 201) wijzig status naar Off en druk dan op Verstuur/Send.

Cisco: Dit kan onbewust ingesteld zijn en is te herkennen aan de tekst ‘CallsForwarded’ (‘Doorgest. gesprekken’) in de display. Door op de derde softkey met daarboven ‘-cfwd’ (‘-drst’) te drukken, verwijder je de doorschakeling.

  • Herstart je internetmodem / -router.

Het kan zijn dat er iets mis gaat in je eigen netwerk (ondanks dat je gewoon internet hebt). Herstart daarom je modem/router van je internetleverancier door de stroom er af te halen (minimaal 20 sec.). Herstart je toestel.

Ook in het toestel kan een communicatiefout optreden. Start het toestel opnieuw op. Dit doe je door de stekker uit van het basisstation of het toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.

Gigaset:

Check daarbij goed of de handset juist is gekoppeld en de onder “number assignment” de juiste vinkjes staan en of je handset goed gekoppeld is aan het basisstation?

Cisco:

  • Staat je toestel op DND (niet storen)?

DND kan onbewust ingesteld zijn en is te herkennen aan de tekst ‘Do Not Disturb’ (‘Niet storen’) in de display. Door op de meest rechter softkey met daarboven ‘-dnd’ (‘-nStor’) te drukken, maak je jezelf weer bereikbaar.

 

 

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!