Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Voys 4G App

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 19 augustus 2020

Met de Voys app bel je met je smartphone, maar dan niet meer via je 06-nummer. De app is gekoppeld aan de online centrale van je bedrijf en daardoor kun je bellen en gebeld worden met je zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. Met de Voys 4G App kun je bellen en gebeld worden via het 4G netwerk van je mobiele provider.

Zo stel je de Voys 4G App in

Het instellen doe je volledig vanuit de app, behalve als je nog nooit ingelogd bent geweest in freedom.voys.nl. Doorloop daar dan eerst de wizard via een desktop/laptop. Onder het filmpje lees je stap voor stap hoe je de App werkend krijgt op jouw smartphone. Onder het filmpje vind je de handleiding voor het instellen van de Voys app voor Android of iOS. 

Hoe je de Voys app installeert op een android telefoon lees je hier.

Hoe je de Voys app installeert op een iPhone lees je hier.

Verbinding en gesprekken

  • Bellen met de app verbruikt momenteel ongeveer 0,2 MB per minuut van je databundel van je mobiele provider
  • Wij adviseren zoveel mogelijk via 4G te bellen en niet met wifi. De 4G-verbinding is stabieler en de gesprekskwaliteit is veel hoger.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen WiFisignaal, dan zal de app altijd een tweeweggesprek opzetten als je uitgaand wilt bellen.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen WiFisignaal, dan zal een gesprek niet binnenkomen op de app. Om er voor te zorgen dat je toch de oproep binnen krijgt, vink in freedom.voys.nl bij telefonie-instelligen van gebruikers ‘gebruik mobiel nummer wanneer er geen VoIP gesprek opgezet kan worden‘ aan. Let op: bij een doorschakeling naar je mobiele telefoonnummer worden gesprekskosten in rekening gebracht.
  • De app is afhankelijk van je internetverbinding. Hij beoordeelt eerst of deze goed genoeg is om een gesprek te starten. Als je tijdens het gesprek in beweging bent, kan het zijn dat de gesprekskwaliteit verminderd of het gesprek zelfs wordt afgebroken.
  • Remote Logging: met deze code is het mogelijk om data van de Voys app uit te lezen, dit is belangrijk bij het uitzoeken van eventuele problemen. Remote logging staat om privacy redenen standaard uit.
  • Heb je een OnePlus en krijg je geen oproepen binnen? Zet dan de app in de ‘battery optimalization’. Ga in je toestel naar instellingen > accu > accu optimalisatie > Voys > niet optimaliseren aanklikken en klik op Gereed.

Goed om te weten

  • De app is een product in ontwikkeling en wordt constant gemonitord op kwaliteit. We brengen regelmatig updates uit. Heb je feedback over de app, dan horen we die heel graag!
  • Een VoIP-account voor de app kost je maximaal € 5,- per maand en € 15,- eenmalig. Heb je vijf of meer VoIP-accounts, dan profiteer je van staffelkorting. Als je nog een inactief account hebt, kun je die natuurlijk ook gebruiken zonder aanvullende kosten.  Let op: heb je een Lite, Standard, Premium of All-in-One pakket, dan is dit niet het geval.
  • Door het gebruik van de app betaal je geen doorschakelkosten meer!

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.