Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Voys App Android

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 19 augustus 2020

Met de Voys app bel je met je smartphone, maar niet meer via je 06-nummer. De app is gekoppeld aan de online centrale van je bedrijf en daardoor kun je bellen en gebeld worden met je zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. Met de Voys 4G App kun je bellen en gebeld worden via het 4G netwerk van je mobiele provider.

Zo stel je de Voys 4G App voor Android in

Heb je een iOS toestel klik dan hier.

De Voys app is geheel in te stellen via je telefoon, maar je kunt er ook voor kiezen om een gedeelte van de installatie via Freedom te doen. Let op, heb je nog niet eerder ingelogd op Freedom? Dan moet je dit eerst doen voordat je in kan loggen in de app.

Instellen Freedom

  • Log in op Freedom.
  • Ga naar Beheer en klik daarna op Gebruikers.
  • Klik op het e-mailadres of maak een nieuwe gebruiker aan.
  • Ga naar het tabblad Telefonie instellingen.
  • Selecteer bij App account een vrij VoIP-account of maak een nieuw account aan.
  • Scroll naar beneden naar Hoe wil je uitbellen.
  • Selecteer bij Uitgaand nummer voor de app het juiste telefoonnummer.
  • Druk op Opslaan.

Instellen Voys App

  • Download de Voys App in de PlayStoreLet op: de app is alleen te downloaden met Android versie 6 en hoger.
  • Log in op de Voys app met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: elke app-gebruiker moet met een eigen account inloggen.
  • Vul je mobiele telefoonnummer in en check of je het juiste uitgaande nummer ziet. Hier staat uitgelegd hoe je het uitgaande nummer wijzigt.
  • Sta toe of weiger om de Voys app toegang te geven tot je foto’s media en andere bestanden op je apparaat.
  • Sta toe of weiger dat de Voys app oproepen kan maken en beheren.
  • Sta toe of weiger dat de Voys app toegang krijgt tot je contacten.
  • Ga in de Voys app naar Instellingen en zet Bellen via VoIP op aan.
  • Zet Remote Logging aan: met deze code is het mogelijk om data van de Voys app uit te lezen, dit is belangrijk bij het uitzoeken van eventuele problemen. Remote logging staat om privacy redenen standaard uit.
  • Heb je al een VoIP-account gekoppeld aan je gebruiker? Dan kun je nu uitbellen met de app.

VoIP-account koppelen in de app

Is er nog geen VoIP-account gekoppeld, dan krijg je een melding dat je nog een VoIP-account moet koppelen aan de gebruiker.

  • KiesKoppel VoIP-account.’
  • Ga bij gebruikersinstellingen naar  ‘Mobiele app.’
  • Selecteer een inactief VoIP-account.
  • Heb je geen inactief VoIP-account? Kies dan voor ‘Nieuw VoIP-account’ en ga akkoord met de kosten.
  • De app controleert het VoIP-account en je bent klaar om ermee uitgaand te bellen.
  • Let op: Elke gebruiker heeft een eigen VoIP account nodig.

Inkomende oproepen ontvangen

Wil je inkomende oproepen ontvangen op de app? Dit regel je in je Belplan.

  • Ga in het menu van de app naar Belplan.
  • Klik op het telefoonnummer waar je de app wil toevoegen.
  • Voeg het nieuwe app-account toe aan het Belplan.
  • Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als Gebruiker toe in het Belplan en geef via de app of plugin aan waar je bereikbaar bent.

Uitgaand bellen

Je kan in de app op meerdere manieren een uitgaande oproep starten.

  1. Door op een nummer of naam uit je contactenlijst te tikken.
  2. Door op een oproep uit de recente oproepenlijst te tikken.
  3. Door een nummer in te toetsen en op de beltoets te drukken.

Heb je geen (stabiele) internetverbinding dan kun je nog steeds uitbellen met de Voys app, je belt dan via een tweeweggesprek. Je toetst in de Voys app het nummer waar je naartoe wil bellen, vervolgens word je gebeld door je vaste nummer op je mobiele nummer. Dit gesprek neem je op, er wordt nu een tweede gesprek opgezet naar het gekozen nummer. Van die 2 gesprekken wordt 1 gesprek gemaakt en bel je ook zonder internet uit met je zakelijke nummer uit naar de klant. Let op: bij een tweeweggesprek heb je dubbele gesprekskosten doordat er 2 gesprekken opgezet worden.

Gesprekkenlijst

In de Voys app vind je de gesprekkenlijst. Hier kan je filteren tussen mijn gesprekken of alle gesprekken.

Hieronder een uitleg van de icoontjes:

     beantwoord gesprek
gesprek beantwoord door een ander
      gemist gesprek

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.