Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Voys App IOS

Geschreven door . Laatst bijgewerkt: 24 mei 2022

Wat leuk dat je gebruik maakt van onze nieuwe Voys app! Met de Voys app bel je met je smartphone, maar niet meer via je 06-nummer. De app is gekoppeld aan de online centrale van je bedrijf en daardoor kun je bellen en gebeld worden met je zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. De app heeft een volledig nieuw en gebruiksvriendelijk ontwerp gekregen. Wat iets minder zichtbaar is, is dat de hele architectuur van de app ook is aangepakt waardoor deze stabieler werkt en nog betere prestaties levert dan voorheen. De App staat vanaf nu ook standaard versleuteld ingesteld en is nog beter geïntegreerd met jouw mobiele belervaring. Alles weten over de nieuwe features van de app? Lees dan deze blog!

Voordat we beginnen

Download de Voys App in de App Store of update je huidige versie. Let op: de app is alleen te downloaden met iOS versie 13 en hoger. Heb je een Android toestel? Klik dan hier.

Ben je na 10 augustus 2021 klant geworden en is de app nog niet geactiveerd in je gebruikers account, of heb je een nieuwe collega die ook de app gaat gebruiken?  Kijk dan hier om te zien hoe je een gebruikersaccount toevoegt en instelt.

Ben je voor 10 augustus 2021 klant geworden, koppel dan de Voys App met een beschikbaar VoIP account aan je gebruikersaccount. Alle uitleg over het instellen van de gebruiker én het koppelen lees je hier.

Zo stel je de Voys App voor iOS in

Log in op de Voys app met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: elke app-gebruiker moet met een eigen account inloggen om de app goed te laten werken. Log je op meerdere telefoons in met hetzelfde gebruikers account, dan komen oproepen niet goed binnen.

Vul je mobiele telefoonnummer in en controleer of je het juiste uitgaande nummer ziet.

De app vraagt je om de volgende telefoononderdelen toestemming te geven: Telefonie, contacten en microfoon. Deze dienen toestemming te krijgen om goed gebruik te kunnen maken van de app.

 

Het Gebruik van de App

Het opzetten van gesprekken

Het opzetten van gesprekken lijkt op het opzetten van gesprekken via jouw normale mobiele telefoon. Het numerieke keypad bevindt zich rechts onderin. Daarnaast kan je kiezen om gesprekken op te zetten vanuit de ‘recent’ en vanuit je contacten.

Doorverbinden

Wanneer er een actief gesprek is kan deze worden doorverbonden naar zowel interne als externe bestemmingen. Dit gebeurt altijd ‘warm’. Dit wil zeggen dat je eerst ruggespraak houdt met degene aan wie je het gesprek door wil verbinden. Wil je terug naar de beller? Dan kan je het ‘ruggespraak-gesprek’ ophangen. Wil je toch doorverbinden, kies dan voor ‘samenvoegen’.

Recente gesprekken

In de recente gesprekkenlijst zie je alle gesprekken staan die aangeboden zijn op jouw app, of aangeboden zijn op belplannen waarin jouw app of gebruiker actief zijn. Daardoor heb je een zo goed mogelijk overzicht van gesprekken in jouw omgeving die voor jou van belang zijn. Hierin kan je kiezen tussen alle gesprekken of gemiste gesprekken. Wil je alle gesprekken binnen jouw omgeving kunnen zien vanuit de app, dan ga je naar ‘instellingen’ → ‘gesprekken’. Let op; deze zijn alleen te zien wanneer je als gebruiker lid bent van de rechtengroepen ‘gespreksdetails’ of ‘beheerder’.

Instellen bereikbaarheid

Bij instellingen kan je jouw bereikbaarheid op twee manieren instellen:

  1. Wil je even niet gestoord worden, zet de app op ‘do not disturb’
  2. Beschikbaarheid aanpassen kan via de dropdown. Je hebt hier de keuze uit alle bestemmingen die aan jouw gebruiker gekoppeld zijn. Wanneer je op een andere bestemming bereikbaar bent notificeert de ‘DND Balk’ je hiervan’

Tip: Wanneer je jouw bereikbaarheid op een andere bestemming hebt staan, is jouw app nog wel altijd bereikbaar op het interne app-nummer. Zorg daarvoor dat je altijd jouw gebruiker in het belplan hebt staan wanneer je van bestemming wil kunnen switchen.

Calltrough

Soms heb je dusdanig slecht internetbereik dat bellen via VoIP niet mogelijk is. De app biedt zelfs in dat geval de mogelijkheid om uit te bellen met jouw zakelijke nummer. Dit gebeurt via ‘calltrough’. De callthrough funcitonaliteit werkt als volgt:

Wanneer je een nummer intoetst en bellen via VoIP is niet beschikbaar, wordt er door jouw eigen mobiel een 085-nummer gebeld(+31853030010). Dit is een nummer van Voys. De kosten voor het bellen naar dit nummer worden door jouw mobiele provider in rekening gebracht en vallen in de meeste gevallen onder jouw belbundel (let op dat buiten de EU er roaming-kosten in rekening worden gebracht door jouw mobiele provider!). Ons 085-nummer schakelt vervolgens het gesprek door naar het door jou gekozen nummer. Deze doorschakelkosten nemen wij voor onze rekening. De ontvangende partij ziet gewoon jouw zakelijke nummer. Handig, toch?

Overige instellingen

Accountinformatie

Het mobiele nummer kan worden aangepast wanneer je een nieuw mobiel nummer hebt. Hiervoor hoeft de app dus niet in het geheel worden ingesteld

Audio

Kies hier tussen de herkenbare beltoon van Voys of de beltoon van jouw eigen mobiele telefoon. Het is niet mogelijk om voor de app een aparte beltoon in te stellen.

Bellen

De instelling ‘bellen via VoIP’ staat standaard aan. Je belt hiermee via het internet vanaf ons platform met jouw zakelijke nummer. Wanneer deze wordt uitgeschakeld worden gesprekken ook opgezet middels callthrough. Hierdoor wordt er een gesprek opgezet met jouw mobiele nummer naar ons 085-nummer en vanuit daaruit met jouw zakelijke nummer het gekozen nummer gebeld. Let op: hiervoor berekent jouw mobiele provider mogelijk belkosten.

‘Altijd op de achtergrond draaien’ is een optie die standaard wordt aangezet. Deze kan niet via de app worden uitgezet(vandaar dat deze grijs blijft), maar enkel via de batterij besparingsinstellingen van jouw telefoon zelf. Het is aan te raden deze aan te laten staan.

VoIP-platform

Via ‘gesprekken’ kan je alle gesprekken zien die er op jouw platform hebben plaatsgevonden. Om hier gesprekken te kunnen zien dien je lid te zijn van de groepen ‘gespreksdetails’ of ‘beheer’.

Via ‘belplan’ en ‘statistieken’ kan je jouw belplan aanpassen of de statistieken inzien.

Bugs en verstoringen

Remote logging

Wanneer er onverhoopt problemen voordoen in de app, is het verstandig om remote logging aan te zetten. Wij kunnen zodoende zien wat voor gedrag de app vertoont. Het is goed om te weten dat er enkel gegevens over de app zelf verzameld worden, en helemaal niks anders.

Feedback

In het geval van dringende issues verzoeken we je altijd even te bellen met onze support op 0507009920. Mocht je een bug zien in de app, of een gesprek hebben ervaren waar de app zich niet gedroeg zoals je dat zou verwachten, kan het feedback-formulier worden ingevuld. Wanneer deze wordt ingevuld helpt het onze ontwikkelaars enorm wanneer een voorbeeldgesprek wordt bijgevoegd(datum+tijd en gebelde/bellende nummer).

Tips

De app is zo goed als het internet waarmee deze is verbonden. Audioproblemen(slechte kwaliteit, of eenzijdige audio) worden bijna altijd veroorzaakt door de kwaliteit van het netwerk waarmee de app op dat moment is verbonden. Zit je op de Wifi en ervaar je slechte gesprekken, schakel de Wifi dan eens uit en probeer via 4G of 5G een gesprek op te zetten(en vice versa).

Goed om te weten

  • De app is een product in ontwikkeling en wordt constant gemonitord op kwaliteit. We brengen regelmatig updates uit. Heb je feedback over de app, dan horen we die heel graag.
  • Heb je een Complete abonnement, dan heb je per gebruiker één VoIP-account voor de app.
  • Een VoIP-account voor de app kost je € 5,- per maand en € 15,- eenmalig. Heb je vijf of meer VoIP-accounts, dan profiteer je van staffelkorting.
  • Let op: de Voys app werkt niet goed in combinatie met de module wachtrij.
  • Door het gebruik van de app betaal je geen doorschakelkosten meer.
We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer is/zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!