Bijvoorbeeld op "Cisco", "Belplan" of "Naamherkenning".

Voys App iOS

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 05/14/2019

Met de Voys app bel je met je smartphone, maar dan niet meer via je 06-nummer. De app is gekoppeld aan de online centrale van je bedrijf en daardoor kun je bellen en gebeld worden met je zakelijke ‘vaste’ telefoonnummer. Met de Voys 4G App kun je bellen en gebeld worden via het 4G netwerk van je mobiele provider.

Zo stel je de Voys 4G App voor iOS in

Heb je een Android toestel klik dan hier.

De Voys app is geheel in te stellen via je telefoon, maar je kunt er ook voor kiezen om een gedeelte van de installatie via Freedom te doen. Let op, heb je nog niet eerder ingelogd op Freedom? Dan moet je dit eerst doen voordat je in kan loggen in de app.

Instellen Freedom .

  • Log in op Freedom.
  • Ga naar Beheer en klik daarna op Gebruikers.
  • Klik op het email adres of maak een nieuwe gebruiker aan.
  • Ga naar het tabblad Telefonie instellingen.
  • Selecteer bij App account een vrij VoIP-account of maak een nieuw app account aan.
  • Scroll naar beneden naar Hoe wil je uitbellen.
  • Selecteer bij Uitgaand nummer voor de app het juiste telefoonnummer.
  • Druk op Opslaan.

Instellen Voys App

  • Download de Voys App in de AppStore of update je huidige versie. Let op: de app is alleen te downloaden met iOS 10.
  • Log in op de Voys app met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: elke app-gebruiker moet met een eigen account inloggen.
  • Vul je mobiele telefoonnummer in en check of je het juiste uitgaande nummer ziet. Hier staat uitgelegd hoe je het uitgaande nummer wijzigt.
  • Weiger of sta toe dat de Voys app toegang krijgt tot je contacten.
  • Ga in de Voys app naar Instellingen en zet Schakel VoIP in op groen.
  • Remote Logging: met deze code is het mogelijk om data van de Voys app uit te lezen, dit is belangrijk bij het uitzoeken van eventuele problemen. Remote logging staat om privacy redenen standaard uit.
  • Heb je al een VoIP-account gekoppeld aan je gebruiker? Dan kun je nu uitbellen met de app.

VoIP-account koppelen in de app

  • Is er nog geen VoIP-account gekoppeld, dan krijg je een melding dat je nog een VoIP-account moet koppelen aan de gebruiker. Kies ‘Koppel VoIP-account’.
  • Bij je gebruikersinstellingen ga je naar ‘Mobiele app’ en selecteer je een inactief VoIP-account. Heb je geen inactief VoIP-account, kies dan voor ‘Nieuw VoIP-account’ en ga akkoord met de kosten.
  • De app controleert het VoIP-account en je bent klaar om ermee uitgaand te bellen!
  • Let op, elke gebruiker moet een eigen VoIP account hebben.

Inkomende oproepen ontvangen

Als je inkomende oproepen wilt ontvangen op de app, dan ga je in de app onder de menu-knop naar ‘Belplan’. Voeg vervolgens het nieuwe App-account toe aan het Belplan. Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als ‘Gebruiker’ toe in het Belplan en geef via de app of plugin aan waar je op bereikbaar bent.

Als je gebeld wordt op de Voys App, hoor je bij iOS een andere ringtone dan je reguliere ringtone. Je neemt het gesprek op door eerst op de melding te klikken, je telefoon te ontgrendelen, vervolgens de app te openen en op ‘Accepteer’ te klikken. Wil je sneller opnemen (en ja, dat wil je natuurlijk), swipe dan de melding naar links en het gesprek wordt sneller beantwoord.

Let op: Bij iOS moet je bij het eerste binnenkomende telefoontje de vraag: Voys wil toegang tot de microfoon. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.

Uitgaand bellen

Is je app ingesteld kies dan via de app een nummer uit je contactenlijst, uit je recente oproepen, of toets een nummer in en druk op de beltoets. Je smartphone zet het gesprek op en de ontvanger ziet niet jouw mobiele telefoonnummer, maar juist jouw zakelijke nummer in zijn display.

Heb je geen (stabiele) internetverbinding dan kun je nog steeds uitbellen met de Voys app, je belt dan via een tweeweggesprek. Je toetst in de Voys app het nummer waar je naartoe wil bellen, vervolgens word je gebeld door je vaste nummer op je mobiele nummer. Dit gesprek neem je op, er wordt nu een tweede gesprek opgezet naar het gekozen nummer. Van die 2 gesprekken wordt 1 gesprek gemaakt en bel je ook zonder internet uit met je zakelijke nummer uit naar de klant. Let op: bij een tweeweggesprek heb je dubbele gesprekskosten doordat er 2 gesprekken opgezet worden.

Verbinding en gesprekken

  • Bellen met de app verbruikt momenteel ongeveer 0,2 MB per minuut van je databundel van je mobiele provider
  • Wij adviseren zoveel mogelijk via 4G te bellen en niet met wifi. De 4G-verbinding is stabieler en de gesprekskwaliteit is veel hoger. De app beoordeelt eerst of je internetverbinding goed genoeg is om een gesprek te starten. Als je tijdens het gesprek in beweging bent, kan het zijn dat de gesprekskwaliteit verminderd of het gesprek zelfs wordt afgebroken.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen wifi signaal, dan zal de app altijd een tweeweggesprek opzetten als je uitgaand wilt bellen.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen wifi signaal, dan zal een gesprek niet binnenkomen op de app. Zorg dan dat je mobiele telefoonnummer ook opgenomen is in het Belplan. Let op: bij een doorschakeling naar je mobiele telefoonnummer worden gesprekskosten in rekening gebracht.

Goed om te weten

  • De app is een product in ontwikkeling en wordt constant gemonitord op kwaliteit. We brengen regelmatig updates uit. Heb je feedback over de app, dan horen we die heel graag!
  • Een VoIP-account voor de app kost € 5,- per maand en € 15,- eenmalig. Heb je vijf of meer VoIP-accounts, dan profiteer je van staffelkorting.
  • Let op: de Voys app werkt niet goed in combinatie met de module wachtrij.
  • Door het gebruik van de app betaal je geen doorschakelkosten meer!

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.