CRM integratie Basic (CloudCTI)

Met de CRM integratie Basic (CloudCTI) is het mogelijk om je CRM of een ander informatiesysteem te koppelen met jouw telefonie. Door het koppelen van telefonie met andere gegevens uit de CRM kan efficiënter gewerkt worden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om in één oogopslag te zien wie er belt, of zelfs met een druk op de knop de juiste klantkaart te openen en direct te zien wat de status van het dossier is van de beller.



Popup.png


Hoe werkt het?

Zodra de contactgegevens gekoppeld zijn, krijg je een popup op je computerscherm te zien wanneer je gebeld wordt. Je toestel gaat over en je kunt exact in je scherm zien wie er belt. Als je systeem het ondersteunt dan wordt de juiste klantkaart geopend van de beller.

Het is tevens mogelijk om een willekeurig telefoonnummer in je scherm te selecteren en vervolgens met 1 druk op de knop het nummer daadwerkelijk te bellen. Sommige CRM-systemen laten toe om rechtstreeks te bellen vanuit het pakket. In de onderstaand logo overzicht kun je vinden of jouw pakket ook tot de standaard mogelijkheden behoort.


Met welke CRM-paketten werkt dit?


Cloud-cti.png


Je kunt op diverse manieren de contactgegevens koppelen welke nodig zijn om de inkomende gesprekken te matchen. Deze gegevens zijn te ontsluiten op de volgende manieren:

  • CSV (alle formaten)
  • ODBC-koppeling met een database
  • Active Directory
  • Outlook Contacts
  • Exchange web service

Hoe gaat het in zijn werk?


Deze dienst werkt als volgt:

  • Je dient een aanvraag in om deze koppeling geactiveerd te krijgen via: https://voys.freshservice.com/support/catalog/items/3.
  • Er zal contact met je worden opgenomen om een aantal gegevens door te nemen.
  • Je krijgt een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je vervolgens moet inloggen bij de CRM-koppeling


Vervolgens:

  • Installeer je de configuratie tool op een centrale PC of server en koppel je hierin jouw database of CRM-systeem. Tevens bepaal je of er een vervolgactie moet komen, bijvoorbeeld het openen van de klantkaart.
  • Installeer je de cliënt op elke werkplek met een gebruiker. Je kan de software downloaden via www.cloudcti.nl/installation


Wanneer er nu een inkomend gesprek binnenkomt, sturen wij het nummer van de beller en het gebelde nummer door naar de CRM-koppeling. De koppeling zorgt ervoor dat er een popup op je scherm komt te staan. Wanneer je op deze popup klikt, kun je bijvoorbeeld de klantenkaart laten openen in je browser.


Voorwaarden


  • De gebruikers moeten een Windows PC hebben. (op dit moment werkt de crm applicatie nog niet op MacOS of Linux systemen)
  • De contactgegevens die in het CRM/informatiesysteem staan, moeten op een manier geëxporteerd kunnen worden. Dit kan met een ODBC-koppeling, met CSV-bestanden of met een directe koppeling (zie hierboven).

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.