Bekijk snel of het antwoord op je vraag in onze handleidingen kunt vinden.

Bijvoorbeeld op “Cisco”, “Belplan” of “Naamherkenning”.

Statussen in MiCollab

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 15 maart 2021

Statussen in MiCollab worden gebruikt om de bereikbaarheid van een medewerker te bepalen. Als je op kantoor zit is het bijvoorbeeld handig dat je vaste toestel overgaat, maar als je een keer thuis werkt ben je beter bereikbaar op je mobiele telefoon. Dit kun je met MiCollab zelf instellen.

Standaard zijn er een aantal standaard statussen:

  • In vergadering/In a meeting
  • Mobiel/Mobile
  • Niet storen/Do not disturb
  • Op kantoor/In the office
  • Rest van de dag afwezig/Gone for the day
  • Werkt vanaf thuis/Working from home

Veel van de statussen spreken voor zichzelf. Het is handig om voor jezelf eerst te bedenken hoe je bereikbaar wilt zijn als je op kantoor bent, onderweg bent of als je thuis werkt. In dit voorbeeld gaan we er vanuit dat je op kantoor een vast toestel hebt en dat je een smartphone hebt met de MiCollab app. Op kantoor willen we bereikbaar zijn op het vaste toestel, onderweg op je mobiele telefoon en thuis via de MiCollab softphone.

Statussen aanpassen

Je kunt de statussen aanpassen in de MiCollab app op je smartphone of op de PC/Mac. De werking is ongeveer hetzelfde maar in dit geval gaan we uit van de MiCollab app op een smartphone.

Als je de MiCollab app geopend hebt swipe je vanaf de rechterkant van je toestel naar links, je krijgt nu de beschikbaarheid/status te zien. Wanneer je op de statussen klikt zie je onderaan “Status beheren”, hier moet je op klikken om de statussen aan te passen.

 

Op kantoor/In the office

Klik op “Op kantoor”/”In the office” om de status aan te passen. Selecteer bij “Mijn gesprekken verzenden naar” de optie “Mijn Belgroep” of “My Ring Group”. Je kunt nu aanvinken op welke toestellen inkomende gesprekken moeten overgaan. In dit geval selecteren we alleen Deskphone.

Als je een gesprek niet aan kunt nemen kun je deze ook doorzetten naar de groep waar je in zit. Dit doe je door bij “Als ik in gesprek ben” of “Als ik niet opneem” de belgroep te selecteren.

Klik vervolgens op “Gereed”.

 

Mobiel/Mobile

Selecteer de status “Mobiel” of “Mobile”. Je vinkt nu bij “Mijn Belgroep” of “My Ring Group” alleen je mobiele nummer aan en klik daarna op “Gereed”.

Als je hier geen mobiel nummer ziet staan kun je deze toevoegen door van de linkerkant naar rechts te swipen op je toestel. Je ziet nu de optie “Instellingen” staan. Als je hierop klikt kies je voor “Algemeen” en vervolgens voor “Mijn nummers”. Als het goed is zie je bij “Mobiel” geen nummer ingevuld staan. Deze kun je zelf invullen (formaat 0612345678). Klik daarna op “Opslaan”.

 

Werkt vanaf thuis/Working from home

Selecteer de status “Werkt vanaf thuis” of “Working from home” in de app.

 

 

We helpen je

Toch een collega spreken?

Kom je er toch niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden?

Bel ons Team Klantgeluk op 050 700 9920,  stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl of start een chat hier rechts onderin.