0 minuten leestijd

Consument met 0900-klacht hoeft rekening niet te voldoen

Geplaatst op 29 juli 2008

Er komt een Geschillencommissie waar iedere aanbieder van een 0900-nummer zich bij moet aansluiten. Consumenten die vervolgens een klacht indienen over een 0900-nummer hoeven het bedrag dat ze aan dat nummer kwijt zijn niet te voldoen tot nadere orde.

Veel consumenten ergeren zich aan de lange wachttijden en hoge tarieven van 0900-nummers. Tot noch toe was klagen enkel mogelijk bij de eigen telecomprovider, maar dankzij de Geschillencommissie is het mogelijk direct te klagen bij de aanbieder van het 0900-nummer. De klagende consument hoeft het bedrag voor het bellen naar het 0900-nummer niet te betalen totdat er een uitspraak over de klacht is gedaan door de Geschillencommissie.

Meer informatie over 0900-klachten

Veel gestelde vragen over de regelgeving omtrent 0900-nummers zijn te vinden op ConsuWijzer.nl. Benieuwd naar de aanbieder van de 0900-lijn waar je een klacht over hebt? Zoek de aanbieder van het nummer op via ‘Is je nummer vrij’ op Voys.


Geschreven door Mark Vletter

Nieuwste: 18 vragen over het CIOT, onze boete en de rechtszaak daartegen beantwoord Van 22 april


Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 17 november

We gaan verhuizen!

Van 22 november

Zakelijk Noord-Nederland zet zich in voor Groningen Airport Eelde