Consument met 0900-klacht hoeft rekening niet te voldoen

author image
Mark Vletter 29 juli 2008 0 min
Image placeholder

Er komt een Geschillencommissie waar iedere aanbieder van een 0900-nummer zich bij moet aansluiten. Consumenten die vervolgens een klacht indienen over een 0900-nummer hoeven het bedrag dat ze aan dat nummer kwijt zijn niet te voldoen tot nadere orde.

Veel consumenten ergeren zich aan de lange wachttijden en hoge tarieven van 0900-nummers. Tot noch toe was klagen enkel mogelijk bij de eigen telecomprovider, maar dankzij de Geschillencommissie is het mogelijk direct te klagen bij de aanbieder van het 0900-nummer. De klagende consument hoeft het bedrag voor het bellen naar het 0900-nummer niet te betalen totdat er een uitspraak over de klacht is gedaan door de Geschillencommissie.

Meer informatie over 0900-klachten

Veel gestelde vragen over de regelgeving omtrent 0900-nummers zijn te vinden op ConsuWijzer.nl. Benieuwd naar de aanbieder van de 0900-lijn waar je een klacht over hebt? Zoek de aanbieder van het nummer op via ‘Is je nummer vrij’ op Voys.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 25 maart 2022

Voys ontvangt voor de tiende keer een FD Gazelle

Van 28 oktober 2021

Voys voor tiende jaar op rij bij snelstgroeiende bedrijven van Nederland

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!