0 minuten leestijd

Registreren Geschillencommissie

Geplaatst op 29 juli 2008

De Geschillencommissie

Zoals reeds eerder op onze site vermeld wordt er vanuit de Opta een Geschillencommissie opgericht welke toezicht gaat houden op het gebruik van 090x-nummers. Consumenten kunnen met hun klachten over een 090x-nummer terecht bij de Geschillencommissie die vervolgens de aanbieder van het 090x-nummer confronteert met de klacht.

Voor ieder bedrijf dat gebruik maakt van een 090x-nummer is het verplicht je te registreren bij de Geschillencommissie.

Deze regeling geldt voor de volgende service-nummers:

  • 0900-nummers, vanaf 2,5 eurocent per minuut/per gesprek;
  • 0906-nummers;
  • 0909-nummers;
  • 18XX-nummers.

Maak je gebruik van één van deze service nummers, registreer je dan via het digitale formulier dat terug te vinden is op de site van de Geschillencommissie.

Voor de aansluiting bij de Geschillencommissie is de nummergebruiker een per kalenderjaar vast te stellen bedrag verschuldigd. Voor het jaar 2009 is dit bedrag vastgesteld op € 75,- exclusief BTW. Middels de registratie wordt aangegeven op welke wijze de nummergebruiker voor betaling van voornoemd bedrag zorg kan dragen.

Je bent als 090x-nummergebruiker zelf verantwoordelijk voor het registreren bij de Geschillencommissie en het naleven van de wetten omtrent 090x-nummers opgelegd door de Opta.

Vragen?

Voor vragen is Voys te bereiken op 050-7009999 of via info@voys.nl


Geschreven door Mark Vletter

Nieuwste: 7 keuzes die we maakten bij de start van ons bedrijf en die ons later succesvol maakten Van 15 september


Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 17 november

We gaan verhuizen!

Van 22 november

Zakelijk Noord-Nederland zet zich in voor Groningen Airport Eelde