Wijziging tarieven 0900-nummers

author image
Mark Vletter 29 juli 2008 1 min
Image placeholder

Vanaf 13 juni 2014

Heb je een 0900-nummer? En betaalt jouw bellende klant per minuut voor een advies- of informatiegesprek? Dan is dit vanaf 13 juni aanstaande niet meer toegestaan door de Nederlandse overheid. Vanaf dan geldt namelijk een wettelijk maximum bedrag van €1,00 per gesprek.

Als een bestaande klant naar jouw 0900-nummer belt, is het alleen nog toegestaan om daarvoor een bedrag per gesprek te berekenen en niet meer per minuut. Je bepaalt zelf het bedrag van het gesprek, met een maximum van €1,00.

Let op! De nieuwe regelgeving geldt alleen voor bestaande klanten (waarmee je een overeenkomst hebt gesloten) die naar jouw organisatie bellen. Voor nieuwe (potentiële) klanten die naar jouw 0900-nummer(s) bellen voor informatie blijven de regels na 13 juni 2014 ongewijzigd. Lees meer over de nieuwe regelgeving op de website van de Rijksoverheid.

“Zowel bestaande als nieuwe klanten bellen mijn 0900-nummer”

Als je op dit moment een 0900-nummer voor zowel nieuwe als bestaande klanten gebruikt, dan ben je genoodzaakt om dit te veranderen. Een optie is om een 0900-nummer aan te vragen speciaal voor de klantenservice (en met een maximum tarief van €1,00) en eventueel een ander 0900-nummer speciaal voor nieuwe (potentiële) klanten aan te houden. De wettelijk vastgelegde maximum tarieven voor zo’n nummer zijn €1,40 per gesprek of €0,90 per minuut.

Eigen verantwoordelijkheid

Het is je eigen verantwoordelijkheid om als nummerhouder tijdig (en dus voor 13 juni 2014) correcte tarieven aan je bellers te rekenen én te communiceren. Het wijzigen van de tarieven kun je, als klant van Voys, regelen via je accountmanager. Houd er rekening mee dat dit enkele weken in beslag neemt, dus zorg ervoor dat je dit op tijd doet. Zorg er ook voor dat de juiste tarieven vermeld worden in alle openbare uitingen van je bedrijf, zoals op de website, in de algemene voorwaarden en in de contracten. Bovendien is het handig om je medewerkers te informeren over de tariefswijziging.

Speciaal nummer aanvragen?

Wil je vanwege de nieuwe wet- en regelgeving een extra 0900-nummer aanvragen? Neem dan contact op met ons Adviesteam. Zij kunnen je uitleggen wat je moet doen om een nieuw 0900-nummer aan te vragen en activeren dat nummer vervolgens voor je.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 25 maart 2022

Voys ontvangt voor de tiende keer een FD Gazelle

Van 28 oktober 2021

Voys voor tiende jaar op rij bij snelstgroeiende bedrijven van Nederland

Helaas...

De 15 minuten zijn verlopen. Dat betekent dat je nummer(s) niet meer zijn gereserveerd.

Als je het snel nogmaals probeert zou het kunnen dat je jouw gekozen nummer(s) nog kunt redden van andere kapers op de kust.  Maar hier geldt wel: weg = pech

We kunnen deze review zo niet vinden

Erg vervelend dat we deze specifieke review niet voor je kunnen vinden. Bekijk al onze reviews om erachter te komen wat klanten van ons vinden!

Kiyoh pagina!