2020: een jaar van ondersteuning en evolutie

Zo werkten we ineens allemaal thuis

Op een donderdag in maart kregen we te horen dat wij vanaf de daaropvolgende vrijdag thuis gingen werken. En wij niet alleen: onze bijna 125.000 eindgebruikers besloten die dag hetzelfde te doen. Dat betekende dat iedereen in onze organisatie van de één op de andere dag deel uitmaakte van team Klantgeluk. We hadden één gezamenlijk doel: ruim 25.000 Nederlandse bedrijven telefonisch bereikbaar houden.

Daarbij lag onze focus de eerste dagen op het bereikbaar houden van onze klanten in primaire sectoren als zorg en vervoer. Daar was bij jullie als klant buitengewoon veel begrip voor, waarvoor dank. De hoeveelheid ondersteuning en mooie woorden die we kregen was hartverwarmend. Gelukkig was deze groep snel geholpen en zo verliep de overgang naar thuiswerken wat telefonie betreft voor onze klanten soepel.

Ondersteuning en evolutie stonden ook centraal in onze manier van samenwerken. Hoewel we gewend zijn aan thuiswerken, is fulltime gedistribueerd werken ook voor ons andere koek. Gelukkig was er naast veel ondersteuning voor de klant ook veel ondersteuning voor elkaar. Dit heeft regelmatig tot ontroerende momenten geleid, en we zijn er trots op dat dit in onze bedrijfscultuur zit.

Leesvoer

De bijzondere situatie waarin we ons bevonden, bleek een bron voor een hele hoop leesvoer.

Zo schreven we een blog met 15 tips om beter thuis te werken, een verhaal over hoe je als klant van Voys thuis bereikbaar bent en een stuk over hoe je je wifi-verbinding thuis kunt upgraden. Verder onderzochten wat de beste noise cancelling koptelefoons zijn om ongestoord te kunnen werken en deelden Voys-collega’s de volgens hen onmisbare zaken op de thuiswerkplek. Ook hadden we al wat ijdele hoop over terugkeren naar kantoor: we schreven een blog over hoe je goed voorbereid terug naar je kantoorwerkplek gaat.

Verder maakten we de conference feature gratis en ondersteunden we verschillende corona-initiatieven. En aangezien onze lunchboys intern zonder werk kwamen te zitten, besloten zij de zorg te ondersteunen.

Radicaal anders

Voor veel klanten was het een periode waarin ze radicaal moesten ingrijpen in hun bedrijfsvoering. Met contracten die per dag opzegbaar zijn was zowel op- als afschalen voor velen een prettige optie waarvan veel gebruik is gemaakt.

In 2020 gingen we van thuiswerken, terug naar kantoor en weer terug naar thuis – of naar permanent hybride – werken. Ook dat probeerden we zo eenvoudig mogelijk te maken in de techniek.

Terug naar overzicht

Naar volgende hoofdstuk

 

Benieuwd naar de volledige inhoud?

In ons responsibility report blikken we terug op 2020 en vertellen we over de technologie die we ontwikkelen. Daarnaast zoomen we in op Spraakmakend en podia-optredens, blogs die we schreven en op collega’s, diversiteit en inclusiviteit. En wat doen we als ‘force for good’? Denk aan initiatieven ondersteunen, het werk van stichting 48percent.org, onze duurzaamheidsmissie en opensource-softwareontwikkeling. Ook leggen we uit wat we met jouw 10 euro doen en blikken we vooruit op 2021.