Blog

De negentien vragen waarmee je een strategie kunt maken en vertalen naar actie voor de komende periode

Mark Vletter
op 20 februari 2019

Strategie vormgeven en ervoor zorgen dat iedereen hetzelfde doel voor ogen heeft: hoe werkt dat precies in een zelfsturende organisatie? Op deze vragen geven we eerlijk en uitgebreid antwoord in een driedelige blogserie. In de eerste blog lees je over het belang van strategie in een zelfsturende organisatie. In deze tweede blog gaan we dieper op het onderwerp in door…

Meer lezen


Review Tesla Model 3 – Rijden in de Toekomst

Mark Vletter
op 9 februari 2019

Gister mochten we als één van de eerste in Europa de Tesla Model 3 in ontvangst nemen. Een review van deze opvolger van de Tesla Model S.

Meer lezen


Strategie in een managementloze organisatie. Hoe doe je dat?

Mark Vletter
op 6 februari 2019

De vraag horen we bijna van iedereen die geïnteresseerd is in onze zelfsturende organisatie: “Hoe zorgen jullie dat iedereen hetzelfde doel voor ogen heeft? Op welke manier hebben jullie strategie vormgegeven? In deze blog en twee volgende blogs die we de komende twee weken posten geven we je een uitgebreid en eerlijk antwoord op die vragen. Waarom je een strategie…

Meer lezen


Gelijkwaardig internet

Mark Vletter
op 1 februari 2019

Nou is die gelijkwaardigheid de afgelopen jaren enorm onder druk komen te staan. Commerciële bedrijven zijn de nieuwe (economische) krachtenvelden geworden van onze maatschappij. De aandeelhouder is daarbij de belangrijkste klant geworden. Zoals Ben van Beurden, de CEO van Shell, ooit in een ontluisterend interview met Nieuwsuur treffend zei: “Het genereren van dividend is waarvoor ik door de aandeelhouders op…

Meer lezen


Hoe start je een internetprovider; de bierviltjesberekening

Mark Vletter
op 29 januari 2019

Eenmalige kosten Routers Internet begint met routers. Die dingen zijn niet goedkoop en kosten je € 50.000,- per stuk. Je wilt er twee in twee verschillende datacentra vanwege redundantie. Daarmee is de eerste € 100.000,- uitgegeven. Jij een ip, jij een ip, iedereen krijgt een ip! Datzelfde bedrag geven we nog een keer uit aan DNS (het vertalen van een…

Meer lezen


Lieve KPN, mogen wij zorgen voor XS4ALL

Mark Vletter
op 28 januari 2019

Hackers waren ze. Felipe, Rop, Paul en Cor. Ze hoopten op 500 klanten per jaar toen ze de tweede internetprovider van Nederland startten. Het liep anders. XS4ALL – de tweede internetprovider van Nederland- kreeg in 1993, op de dag van de oprichting, 500 klanten. De naam was bewust gekozen. XS4ALL, uit te spreken als het Engelse ‘Access for all’. Toegang…

Meer lezen


Een fris nieuw ontwerp voor Freedom

Mark Vletter
op 14 januari 2019

Op 18 december 2009 lanceerden we de eerste versie van Freedom, de online telefoniecentrale van Voys. Het gaf jou als ondernemer de complete vrijheid om je telefonieoplossing ieder dag aan te passen aan de manier van werken die past bij jouw organisatie. In mei 2013 volgde versie 2 en kreeg Freedom de look die je vandaag de dag kent. En…

Meer lezen


Nieuwe voorwaarden zonder kleine letters

Steven Buurma
op 11 januari 2019

Van oud naar nieuw Prachtig nieuws! We hebben nieuwe algemene voorwaarden. De oude algemene voorwaarden van Voys bestonden uit: 42 pagina’s in puntgrootte ‘klein’. 10 bijlages van modules van in totaal nog eens 36 pagina’s. Het waren bekende voorwaarden, want ze kwamen van Nederland ICT – voor de kenner ICT-Office – en vormen veelal de standaard in de Nederlandse IT-markt….

Meer lezen


Nieuw, slimmer, veiliger, mooier in 2018 en 2019

Joris Beltman
op 13 december 2018

In 2018 hebben we hard gewerkt om ons platform en diensten van de nodige updates te voorzien. Wij zijn heel trots op ons veilige, privacy-vriendelijke en stabiele platform. Daarnaast hebben we voor onze klanten een aantal features flink verbeterd en komen we binnenkort met een gloednieuwe app voor je laptop!

Meer lezen


Waarom we niet klakkeloos klantgegevens naar het CIOT sturen

Mark Vletter
op 18 oktober 2018

Voys weigert dagelijks de CIOT-database te vullen met de gegevens van al haar klanten. Dit doen we omdat er stelselmatig slordigheden en onduidelijkheden zijn over het gebruik van de database en wij verplicht zijn de privacy van onze klanten te beschermen.

Meer lezen