2 minuten leestijd

Een open brief aan Jan Hommen CEO van ING

Geplaatst op 21 april 2011

Geachte meneer Hommen, beste Jan,

Dit verhaal begint in 2006 toen Voys C.V. een bancair pakket nodig had. Daar ik al van kinds af aan (Pennierekening) trots klant ben bij de Postbank, besloten we daar te gaan bankieren.

Ja met die toffe spaarpot ja De prachtige spaarpot die je bij je pennie rekening kreeg.

Rond 2008 kregen wij een incassocontract, want Voys C.V. werd groter en in 2009 begon u bij de ING als CEO en werd de Postbank ING bank. So far so good.

De zoektocht naar verwerkingsinformatie

En toen begon het. Eerst werd mijn accountmanager een 0900-nummer en daarna wilden we graag verwerkingsinformatie. Voor de mensen die meelezen: dit zijn de details van de uitgevoerde incasso-opdracht. Helaas bleek dit niet mogelijk met ons oude Postbank rekeningnummer. Dat de bank nu één was, bleek geen geldig argument mijnszijde. Waarom ik geen ING rekeningnummer had gekregen bij de overname/naamswijziging kon men mij niet zeggen.

Voor ons een reden om voor het eerst verder te kijken en de Rabobank werd onze nieuwe huisbank. De ING bank zakte langzaam in de vergetelheid en alleen oude klanten betaalden hun rekeningen nog op het oude Postbank rekeningnummer.

Helaas uw account is geblokkeerd

Dit ging goed totdat een nieuwe Voys-gebonden persoon probeerde in te loggen op onze omgeving. Omdat ING dit niet leuk vond werd onze account geblokkeerd. Na het wijzigen van onze gebruikersnaam en wachtwoord dachten wij weer bij onze gelden te komen, maar dat bleek niet het geval. Na een belletje zouden wij een nieuwe TAN-lijst ontvangen. Deze kregen we ook… 2x. En vervolgens mocht ik persoonlijk naar de bank om mijn TAN-lijst te activeren.

Dag oranje leeuw Een bezoek aan de oranje leeuw.

Ik wil u vragen…

Ik wil u een aantal dingen vragen:

  1. Wilt u mij bellen als u mijn online omgeving onbruikbaar maakt en niet na 5 werkdagen een brief sturen. Dat past niet bij een zakelijke omgeving.
  2. Als ik bel en de TAN-lijst is al verzonden, zorg er dan voor dat een medewerker dit weet, zodat ik geen tweede TAN-lijst krijg en daardoor twee keer zo lang moet wachten.
  3. Wilt u de verwerkingsinfo beschikbaar stellen aan uw oud-Postbank klanten. Indien dat niet kan, mail de klanten met een incassocontact daar eens over: dan weten die dat in ieder geval en kunnen ze wellicht overstappen naar een echt ING rekeningnummer.
  4. Als u mij een brief stuurt, dan weet u dat ik in 1980 geboren ben, en is het meenemen van een ouder of voogd voor het ophalen van de activatiegegevens voor de TAN-lijst niet echt noodzakelijk. Het toverde wel een lach op mijn gezicht overigens.
  5. Zakelijke post mag naar mijn zakelijke adres. Daar heeft u als het goed is een jaar geleden een brief over ontvangen. Voor de zekerheid: http://www.voys.nl/contact/ Dat scheelt me ook een uur fietsen, wat geen straf was hoor met dit prachtige weer.

Nu denkt u wellicht, Mark gebruikt de TAN-lijst niet maar de SMS TAN-code. Dat heb ik bij deze aangevraagd. Net als een extra gebruiker (Chantal). Complimenten trouwens over de eenvoud van dit formulier.

Met vriendelijke groet,

Namens mijzelf in het algemeen en Chantal in het bijzonder,

Mark Vletter


Geschreven door Mark Vletter

Nieuwste: 7 keuzes die we maakten bij de start van ons bedrijf en die ons later succesvol maakten Van 15 september


Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 19 oktober

Persoonlijk klantcontact: zo pak je dat aan als je bedrijf groeit

Van 15 september

7 keuzes die we maakten bij de start van ons bedrijf en die ons later succesvol maakten