ISDN stopt: kies voor VoIP, het betere alternatief

Maya van der Schuit
op 16 mei 2019

Over een paar maanden is het zover. Dan is ISDN niet meer. De dienst gaat met welverdiend pensioen. Maak je met jouw bedrijf nog gebruik van ISDN? Dan moet je vanaf 1 september 2019 overgestapt zijn op een alternatief. En het liefst stap je over op het betere alternatief: VoIP.

1 september lijkt nog even weg, toch komt het afscheid al snel dichterbij. Helemaal nu KPN-klanten die ISDN gebruiken van hun provider te horen hebben gekregen dat ze na 1 juni geen wijzigingen meer kunnen doorvoeren. Vanaf juni kun je bijvoorbeeld geen nieuwe ISDN-lijnen meer verhuizen of aanvragen. Tijd voor actie dus. Tijd om over te stappen naar VoIP: bedrijfstelefonie anno 2019.

We vertellen je graag waarom.

Wat is dat eigenlijk, VoIP?

VoIP-telefonie staat voor Voice over Internet Protocol, oftewel: bellen via het internet. Heel simpel eigenlijk: je hebt al een internetverbinding en deze gebruik je met VoIP ook voor je telefonie.

Online telefooncentrale

Je hebt met VoIP geen fysieke centrale meer nodig. Dat kastje van plastic is met VoIP verleden tijd. Je centrale staat namelijk in de cloud en daar kun jij zelf je telefonie instellen. Telefoontoestellen sluit je met een kabel aan op het internet en die registreren zich automatisch op jouw online centrale. Dat kan overal, zolang er maar een internetverbinding is.

Vrijheid en optimale bereikbaarheid

Met een ISDN-centrale was je gebonden aan de locatie van de centrale. Vandaar dat het ook ‘vaste telefonie’ wordt genoemd. Met VoIP is die telefonie niet zo vast meer. Je kunt namelijk op elke plek waar internet is een telefoon aansluiten op de internetverbinding en bellen alsof je op kantoor bent. Of dat nu echt op kantoor is, thuis, of op een zonnig vakantieadres in Spanje: zolang er internet is bel je gewoon met je eigen bedrijfsnummer.

Met telefonie van Voys kun je je bereikbaarheid gemakkelijk aanpassen in Freedom, je online telefooncentrale. Zo kun je op elk moment een doorschakeling instellen of een belgroep aanmaken. Daarmee is jouw bedrijf altijd, overal en optimaal bereikbaar voor jouw klanten.

Waarom is overstappen naar Voys een goed idee?

  • We nemen je telefoonnummer(s) over
  • Wil je liever een ander telefoonnummer, zoals een landelijk nummer of servicenummer? Dan regelen we dat ook voor je
  • Je telefooncentrale is geen plastic kastje meer, maar staat in de cloud: een veilig, geavanceerd en gebruiksvriendelijk systeem dat we continu up-to-date houden
  • Je online telefooncentrale is hartstikke flexibel: je kunt op elk moment zelf je telefonie aanpassen
  • Bellen via VoIP betekent bellen zoals jij wilt: met een bureautoestel, een headset, via onze Voys-app of onze webphone
  • Ons netwerk is redundant uitgevoerd, wat betekent dat wanneer een server uitvalt, een andere server het direct overneemt. Zo hebben we de kans op onbereikbaarheid tot een minimum teruggebracht
  • Al onze diensten zijn dagelijks opzegbaar. Zo ben je verzekerd van een provider die zich vol voor je inzet en zit je nergens aan vast

De afgelopen jaren is het gebruik van VoIP-telefonie als bewezen alternatief voor ISDN enorm toegenomen. Tegenwoordig zijn er zelfs meer VoIP-aansluitingen dan analoge en ISDN telefonie-aansluitingen.

Waar wacht je nog op? Duizenden bedrijven gingen je al voor: van ISDN overstappen naar VoIP-telefonie van Voys is een eitje. Ondertussen vertrouwen ruim 10.000 bedrijven op onze diensten: van huisartsen tot multinationals. In ruim 3.700 reviews geven zij ons een gemiddeld klantcijfer van een 8.9.

Wil je meer weten? Bel dan met een van onze adviseurs via 050 700 9900. Zij vertellen je graag meer. Je kunt ook direct een offerte aanvragen, als je dat wilt. Liever alles eens rustig doorlezen? Geen probleem, dat kan hier.

Tweet Deel Deel