Je servicenummer verhuizen? Dat kan!

auteursafbeelding
Mark Vletter
8 april 2013 Clock 3 min
Image placeholder

Net als bij regionale nummers is het ook mogelijk om je servicenummer over te zetten naar een andere provider. Heel interessant, want zowel de pay-out tarieven als de functionaliteiten kunnen bij de diverse providers nogal verschillen. Je kan op ieder gewenst moment de partij zoeken die het beste bij jou en je organisatie past. Wel moet je er in deze zoektocht goed op letten of de genoemde prijzen van de providers inclusief of exclusief BTW zijn. Daar wil namelijk nog wel eens verschil in zitten. Aangezien Voys enkel de zakelijk markt bedient hanteren wij uiteraard prijzen exclusief BTW.

Overstappen ServicenummerEen verhuizing kan doorgaans heel eenvoudig gerealiseerd worden en je blijft tijdens het proces continue bereikbaar. Vaak zien we twee situaties bij een overstap naar Voys met servicenummers:

    1. Je bent zelf in het bezit van de ACM-beschikking (voormalige OPTA-beschikking) van je servicenummer

Als je zelf de ACM-beschikking van je servicenummer in bezit hebt, ben je eigenaar van het nummer en kan je gemakkelijk van provider wisselen. In dat geval stuur je een e-mail naar Voys waarin je de volgende gegevens vermeldt:

      • Het gewenste consumententarief (indien van toepassing)
      • De aflevermethode: mobiel, vast of VoIP
      • De eventuele extra gewenste functionaliteiten

Naar aanleiding van deze gegevens stelt Voys binnen twee werkdagen vrijblijvend een passende offerte voor je op. Als je akkoord gaat, stuur je ons het het getekende contract terug, samen met een KvK-uittreksel en een kopie van de ACM-beschikking. Voys zorgt er volgens voor dat alle diensten binnen één à twee dagen klaarstaan, zodat alles gereed is voor de verhuizing van het nummer, ook wel portering genoemd. Deze verhuizing vindt plaats na ongeveer tien werkdagen.

    1. Je nummer staat op naam van de huidige provider

Over het algemeen is het zo dat jij als gebruiker ook eigenaar bent van je servicenummer en dus heb je de mogelijkheid om het nummer te verhuizen naar een andere provider. Maar om het nummer te verhuizen moeten we er eerst voor zorgen dat deze op naam van jouw bedrijf komt te staan. Dit kan door middel van een wijzigingsformulier via de ACM. Je kunt je huidige provider vragen om mee te werken en de ACM behandelt de wijziging binnen drie weken. Je ontvangt dan zelf de ACM-beschikking van je servicenummer waarop het proces, zoals hierboven beschreven bij optie 1, van start gaat.

Werkt je huidige provider niet mee?

Erg vervelend, maar het kan gebeuren dat je huidige provider niet mee wil werken bij het verhuizen van je servicenummer. Je kunt in zo’n geval een bezwaar indienen bij de ACM. De ACM gaat dan bekijken of jij recht hebt op het nummer of niet. Sommige providers hebben in hun contract bijvoorbeeld vastgelegd dat het nummer eigendom van de provider is. In zo’n geval is het aannemelijk dat je bezwaarschrift afgewezen worden. Houd er wel rekening mee dat ACM enkele weken hanteert voor het toekennen of afkeuren van een bezwaarschrift.

Een nieuw nummer

Heb je geen zin in de rompslomp van een bezwaar indienen? Je kunt er ook altijd voor kiezen om een nieuw servicenummer aan te vragen. Voys kan de aanvraag voor je verzorgen, zodat je er zelf geen omkijken naar hebt. In overleg zoeken we dan een mooi nummer uit bij de ACM. En belangrijk! Als je bij Voys een servicenummer aanvraagt, komt deze gewoon op jouw bedrijfsnaam te staan. Zo is altijd duidelijk dat jij de eigenaar bent. Wil je het nummer, om wat voor reden dan ook, alsnog verhuizen naar een andere provider? Bij Voys is dat geen enkel probleem en kan je in de verhuizing volstaan met de instructies bij optie 1.

Waarom Voys?

De dienstverlening van Voys wordt door klanten gemiddeld beoordeeld met een 8,4. Een cijfer om trots op te zijn! Bovendien hanteert Voys een aantrekkelijke pay-out. Je kan kiezen voor een pay-out Per Minuut of een pay-out Per Gesprek.

Pay-outVerder is Voys tweede geworden in de FD Gazellen Awards en is daarmee de op één na snelste groeier van het noorden. Lees hier wat je verder van Voys kan verwachten.

Interesse in een nieuw servicenummer? Vraag een offerte aan of bel 050-7009999 en ervaar onze prachtige dienstverlening.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 19 maart 2024

Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd

Van 20 februari 2024

De perfecte telefooncentrale instellen voor jouw bedrijf – de beste tips en tricks voor het MKB