Blog

Hoe je de impact van een 112-storing eenvoudig kunt verkleinen

Mark Vletter
op 26 juni 2019

Dit stuk is tot stand gekomen in samenwerking met Florian Overkamp van telecomprovider Speakup. Daarnaast handelt KPN het verkeer af van 112. Uitval op deze schaal kost daarmee niet alleen de nodige vertraging bij de NS, maar ook mensenlevens en dat is niet nodig. Hoe werkt 112 eigenlijk? Om uit te leggen hoe het eenvoudig slimmer kan is het handig…

Meer lezen


Wereldprimeur: de eerste gezinszonneauto komt uit Nederland en heet Lightyear One

Mark Vletter
op 25 juni 2019

Een nieuw tijdperk in mobiliteit, zegt Lex Hoefsloot, één van de vijf oprichters van Lightyear. Maar wat is Lightyear en waarom zit het bedrijf in Nederland? Lightyear werd in 2016 opgericht door oud-leden van het Stella Solar Team. De Stella was een gezinswagen op zonne-energie, waarmee het team in 2013, 2015 en 2017 de Bridgestone World Solar Challenge won. Inmiddels…

Meer lezen


Het Voys-hitteplan: zo kom je de warme dagen door

Maya van der Schuit
op 25 juni 2019

Sommige tips zijn wellicht een open deur, maar hé, ook hier is het warm. En met een paar deuren open waait het in ieder geval goed door. Tip 1: Ice, ice, baby Lekker voor de hand liggend, maar wel heel effectief. Heb je het warm? Neem een ijsje. Haal er een bij een ijssalon of zorg voor een goede voorraad…

Meer lezen


Jouw klantenservice optimaal bereikbaar

Nina Morsa
op 20 juni 2019

Weg met het keuzemenu Bij Voys zijn we met ruim vijftig collega’s, verdeeld over een aantal teams. En toch hoor je bij ons geen keuzemenu. Dit hebben we opgelost door met directe nummers te werken. Zo heeft elk team een eigen direct nummer met een eigen callflow. Verder staat er achter elk nummer een belgroepje. Dit is een groepje toestellen…

Meer lezen


Een Big Hairy Audacious Goal als stip op de horizon

Maya van der Schuit
op 22 mei 2019

Mei is een drukke maand op Voys HQ. Meetingruimtes worden urenlang bezet door groepjes collega’s. Zij zijn bezig met het evalueren van de afgelopen episode, de afgelopen drie maanden. Hoe hebben we het gedaan? Hebben we de gewenste uitkomsten van de geplande projecten behaald? Hoe hebben we het gedaan? De outlook evaluation, zo noemen we de evaluaties die ik hierboven…

Meer lezen


ISDN stopt: kies voor VoIP, het betere alternatief

Maya van der Schuit
op 16 mei 2019

1 september lijkt nog even weg, toch komt het afscheid al snel dichterbij. Helemaal nu KPN-klanten die ISDN gebruiken van hun provider te horen hebben gekregen dat ze na 1 juni geen wijzigingen meer kunnen doorvoeren. Vanaf juni kun je bijvoorbeeld geen nieuwe ISDN-lijnen meer verhuizen of aanvragen. Tijd voor actie dus. Tijd om over te stappen naar VoIP: bedrijfstelefonie…

Meer lezen


Haal meer uit Freedom: nog beter bereikbaar

Rik Maris
op 2 mei 2019

Met Voys verbind je via VoIP-technologie je telefoon met het internet. Daardoor kun je altijd en overal bellen en gebeld worden. Toch zijn er ook bedrijven die willen faxen. Ook dat kan bij Voys. We bieden geen fysieke fax-apparaten aan, maar je kunt deze apparaten wel aansluiten op het internet om ze vervolgens via Voys te gebruiken. Wil je van…

Meer lezen


Zo word je elke dag een beetje beter

Maya van der Schuit
op 25 april 2019

Inmiddels weet ik welke gedachtegang erachter het principe zit: build-measure-learn. Dit houdt ongeveer het volgende in: je hebt een probleem en dit los je niet op door een perfecte oplossing te bedenken, maar door een werkbare oplossing te bedenken. Die werkbare oplossing verbeter je vervolgens beetje bij beetje aan de hand van de ervaringen die je gaandeweg opdoet. Een voorbeeld…

Meer lezen


Voys <3 ROBIN

Mark Vletter
op 11 april 2019

“Oké, dan bel ik wel met de klantenservice.” Er zit zoveel in die zin. Vermoeidheid, verslagenheid, vrees zelfs bijna. In die zin zit dat keuzemenu, nog een keuzemenu, te lang in de wacht staan en dan iemand aan de lijn die je vraagt wie je bent. Je probleem uitleggen, weer in de wacht staan, doorverbonden worden, nogmaals je probleem uitleggen…

Meer lezen


Zo stel je openingstijden in voor de paasdagen

Maya van der Schuit
op 9 april 2019

Om ervoor te zorgen dat je ongestoord van de feestdagen kunt genieten, is het goed om je belplan te checken. Staan je openingstijden en meldingen goed ingesteld? Openingstijden en meldingen De feature Openingstijden is bijna onmisbaar. Hiermee kun je je bereikbaarheid aanpassen op basis van tijd. Zo kun je er van tevoren voor zorgen dat je belplan klaar is voor…

Meer lezen