Blog

Gelijkwaardig internet

Mark Vletter
op 1 februari 2019

Nou is die gelijkwaardigheid de afgelopen jaren enorm onder druk komen te staan. Commerciële bedrijven zijn de nieuwe (economische) krachtenvelden geworden van onze maatschappij. De aandeelhouder is daarbij de belangrijkste klant geworden. Zoals Ben van Beurden, de CEO van Shell, ooit in een ontluisterend interview met Nieuwsuur treffend zei: “Het genereren van dividend is waarvoor ik door de aandeelhouders op…

Meer lezen


Hoe start je een internetprovider; de bierviltjesberekening

Mark Vletter
op 29 januari 2019

Eenmalige kosten Routers Internet begint met routers. Die dingen zijn niet goedkoop en kosten je € 50.000,- per stuk. Je wilt er twee in twee verschillende datacentra vanwege redundantie. Daarmee is de eerste € 100.000,- uitgegeven. Jij een ip, jij een ip, iedereen krijgt een ip! Datzelfde bedrag geven we nog een keer uit aan DNS (het vertalen van een…

Meer lezen


Lieve KPN, mogen wij zorgen voor XS4ALL

Mark Vletter
op 28 januari 2019

Hackers waren ze. Felipe, Rop, Paul en Cor. Ze hoopten op 500 klanten per jaar toen ze de tweede internetprovider van Nederland startten. Het liep anders. XS4ALL – de tweede internetprovider van Nederland- kreeg in 1993, op de dag van de oprichting, 500 klanten. De naam was bewust gekozen. XS4ALL, uit te spreken als het Engelse ‘Access for all’. Toegang…

Meer lezen


Wat is cloud telefonie?

Joris Beltman
op 16 januari 2019

Cloud telefonie Als ondernemer haal je graag het maximale uit je bedrijf. Je wilt niet achterlopen in de markt waarin je werkzaam bent en dus ga je op zoek naar manieren om efficiënter te werken. Zo wil je bijvoorbeeld altijd en overal toegankelijk zijn voor je doelgroep. Cloud telefonie kan daarbij een heel handig hulpmiddel zijn. Waarom cloud telefonie voor…

Meer lezen


Goedkoop, snel en efficiënt: de vele voordelen van VoIP

Joris Beltman
op 16 januari 2019

De basics: Wat is VoIP? In de bedrijfswereld wordt VoIP-telefonie (Voice over een IP-netwerk) al langer gebruikt om te telefoneren via het internet. De telefoon wordt daarvoor uitgerust met een stukje software en met een ethernetkabel verbonden met het internet. Spraak en data worden zo samengevoegd waardoor bedrijven voldoende hebben aan slechts één infrastructuur voor hun telefooncentrale. VoIP maakt dan…

Meer lezen


Een fris nieuw ontwerp voor Freedom

Mark Vletter
op 14 januari 2019

Op 18 december 2009 lanceerden we de eerste versie van Freedom, de online telefoniecentrale van Voys. Het gaf jou als ondernemer de complete vrijheid om je telefonieoplossing ieder dag aan te passen aan de manier van werken die past bij jouw organisatie. In mei 2013 volgde versie 2 en kreeg Freedom de look die je vandaag de dag kent. En…

Meer lezen


Nieuwe voorwaarden zonder kleine letters

Steven Buurma
op 11 januari 2019

Van oud naar nieuw Prachtig nieuws! We hebben nieuwe algemene voorwaarden. De oude algemene voorwaarden van Voys bestonden uit: 42 pagina’s in puntgrootte ‘klein’. 10 bijlages van modules van in totaal nog eens 36 pagina’s. Het waren bekende voorwaarden, want ze kwamen van Nederland ICT – voor de kenner ICT-Office – en vormen veelal de standaard in de Nederlandse IT-markt….

Meer lezen


Nieuw, slimmer, veiliger, mooier in 2018 en 2019

Joris Beltman
op 13 december 2018

In 2018 hebben we hard gewerkt om ons platform en diensten van de nodige updates te voorzien. Wij zijn heel trots op ons veilige, privacy-vriendelijke en stabiele platform. Daarnaast hebben we voor onze klanten een aantal features flink verbeterd en komen we binnenkort met een gloednieuwe app voor je laptop!

Meer lezen


Wat zijn de voordelen van VoIP-telefonie?

Joris Beltman
op 7 november 2018

Voordelen van VoIP Wat zijn de voordelen van VoIP-telefonie is een veelgestelde vraag waarop waarop we een goed antwoord hebben. Het is als eerste belangrijk te weten wat nu precies VoIP-telefonie is en wat VoIP voor jouw bedrijf voor voordelen biedt. De afkorting staat voor Voice Over IP. Er zijn verschillende synoniemen voor deze manier van telefonie, zoals internetbellen en…

Meer lezen


Waarom we niet klakkeloos klantgegevens naar het CIOT sturen

Mark Vletter
op 18 oktober 2018

Voys weigert dagelijks de CIOT-database te vullen met de gegevens van al haar klanten. Dit doen we omdat er stelselmatig slordigheden en onduidelijkheden zijn over het gebruik van de database en wij verplicht zijn de privacy van onze klanten te beschermen.

Meer lezen