2 minuten leestijd

VoIP bellen is goedkoper

Geplaatst op 5 september 2012

Voordelen van VoIP: Deel 3

Bij Voys Telecom hechten wij een groot belang aan het goed adviseren en begeleiden van zowel nieuwe als bestaande klanten. Daarnaast vinden we het erg belangrijk om onze diensten voor de beste prijs-kwaliteitverhouding aan te bieden.

Aanbieders

Vaak kloppen bedrijven bij ons aan die op dat moment gebruik maken van zakelijke telefonie van KPN, de grootste aanbieder in telecomdiensten. Voor veel bedrijven is een goedkopere maandafrekening een grote drijfveer om over te stappen naar VoIP van Voys Telecom. Ook goede geluidskwaliteit en het grote aantal mogelijkheden die VoIP kan bieden vormen vaak een motivering om te bellen via VoIP.

Telecomoplossingen

Voor ons als ‘zakelijke telecom consultant’ is het natuurlijk erg leuk om klanten te adviseren en te vertellen dat wij bedrijven een telecomoplossing kunnen bieden die vaak veel goedkoper is dan die van de huidige provider. Dit zijn niet enkel mooie woorden. De hieronder beschreven case laat zien dat Voys een stuk voordeliger is dan KPN.

Vergelijking

De situatie bestaat uit een bedrijf met twee telefoonnummers en twee lijnen. Dit bedrijf heeft 200 uitgaande gesprekken per maand, waarvan 100 naar mobiel en 100 naar vaste nummers. De gemiddelde gespreksduur is in dit voorbeeld 2 minuten.

KPN: ISDN2

  • Eenmalige kosten: € 47,50
  • Vaste kosten maandelijks: € 31,35
  • Maandelijkse gesprekskosten incl. starttik: € 36,42

Voys: 2 nummers en 2 VoIP accounts

  • Eenmalige kosten: € 50,-
  • Vaste kosten maandelijks: € 14
  • Maandelijkse gesprekskosten incl. starttik: € 29,40

In dit voorbeeld betaal je bij KPN maandelijks € 67,77 en bij Voys € 43,40. Dit houdt in dat je in deze situatie maandelijks 36% goedkoper uit bent bij Voys. Voor een klein bedrijf als deze, met twee werkplekken, bespaart de VoIP oplossing op jaarbasis al € 292,44.

Meer voordelen

Naast de besparing op je telefoniekosten, biedt VoIP als groot voordeel ook optimale bereikbaarheid. De gelijktijdige gesprekken die er binnen een organisatie gevoerd kunnen worden zijn eindeloos met VoIP. Mocht een werknemer niet in staat zijn zijn of haar gesprek aan te nemen, dan kan het gesprek automatisch worden doorgeschakeld naar een collega of een mobiel nummer. Een bellende klant kan dus altijd te woord worden gestaan. Dit maakt de bestaande klanten en de nieuwe klanten gelukkig. Wat dit in financieel zin voor je bedrijf betekend kunnen wij niet voor je bepalen, maar het waarschijnlijk veel relevanter dan de gehele kostenbesparing die je met VoIP kunt realiseren.

Hosted VoIP

Elke organisatie, klein of groot, kan gebruikmaken van onze Hosted VoIP oplossing. Bij Hosted VoIP maak je gebruik van onze centrale. Hierdoor hoef je niet te investeren in een eigen centrale of telefonienetwerk. Door de geringe instapkosten is de drempel erg laag om over te stappen naar VoIP telefonie van Voys.

Grote winst

Uit al het bovenstaande blijkt dat er nog grote winst te behalen valt voor zakelijk bellend Nederland!


Geschreven door Joris Beltman

Nieuwste: Een eerlijk verhaal over de Voys App Van 27 juli


Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 12 mei

Zo wijzig je je openingstijden rondom Pinksteren

Van 14 januari

Een fris nieuw ontwerp voor Freedom