Welkom in 2017

Joris Beltman
op 4 januari 2017

Het lijkt nog maar een paar weken geleden, maar het zijn er 52. Zoveel weken geleden schreven we ‘Welkom in 2016’. Daarin keken we terug op 2015 en vooruit naar 2016. Nu zijn we een jaar verder en kijken we terug op 2016 en vooruit naar 2017. Hoewel dit lijkt een hoog ‘eat-sleep-rave-repeat’-gehalte te hebben, is dit verre van waar. Het was weer een bijzonder jaar.

10 jaar

In februari bestonden we 10 jaar en dat hebben we goed gevierd. In een volle Mediacentrale vierden we een feestje tot in de late uurtjes.

2016 in cijfers

2016 was ook qua cijfers een goed jaar.  Een jaar waarin we weer heel veel nieuwe klanten welkom hebben geheten. Niet alleen in Nederland, maar ook in België en Zuid-Afrika. Groei in het aantal klanten gaat hand in hand met de groei in het aantal collega’s. Er zijn afgelopen jaar veertien nieuwe collega’s bij gekomen.

Aantal nieuwe klanten

In 2016 maakten we 3907 offertes voor een telefonieoplossing op maat voor Nederlandse bedrijven. Deze offertes resulteerden in 2514 nieuwe klanten. Van deze klanten kregen we in totaal 432 reviews met een gemiddeld cijfer van een 8.9!

Voys België

Voys België ging als een speer. We hebben gemerkt dat bellen via internet in België veel minder gebruikelijk is als in Nederland. De klanten in België stellen dan ook heel andere vragen dan onze Nederlandse klanten. Veel bedrijven zitten nog vast aan een echt ouderwetse telefoniecentrale.  Collega’s Steven, Eva en Nina hebben een prachtig resultaat behaald door in 2016 zo’n 100 bedrijven aan te sluiten op ons supermoderne telefonieplatform.

Voys Zuid-Afrika

10.000 kilometer zuidelijker, in Zuid-Afrika, hebben we ook een topjaar gehad. Drie Nederlandse collega’s hebben het vliegtuig gepakt om daar te werken. Collega’s Jorg en Nadine zijn er nu nog. Zij werken daar gewoon voor Voys Nederland en kunnen daar bijna even goed werken als in Nederland. Ze merken alleen dat het internet daar lang niet zo goed is als hier.

Het Zuid-Afrika team heeft ervoor gezorgd dat het klantenaantal bijna verdrievoudigd werd in 2016.

Nieuwe collega’s

Om al die groei te faciliteren hadden we constant nieuwe collega’s nodig. Daardoor stonden er het hele jaar vacatures open. Het was een stapel werk om vacatures uit te zetten, deze onder aandacht te brengen en het hele sollicitatieproces daarna, maar het heeft zijn vruchten afgeworpen. Vijf klantgelukkers, zeven adviseurs en twee rekenkamerleden zijn we rijker en ze zijn allemaal te bewonderen op de teampagina.  Deze week komen er nog twee nieuwe collega’s bij: Wouter gaat ons voorzien van creatieve visuele uitingen en Brenda is onze nieuwe communicatieve spraakmaker. Volgende maand begint datanerd Tycho, die alles wat we doen cijfermatig gaat interpreteren en onderbouwen. Klinkt ingewikkeld, is het ook. 😉

Nieuwe cirkels

2016 was het tweede jaar dat we georganiseerd zijn als een holacracy; een systeem waarin je organisatie in een constante staat van reorganisatie is, maar dan op een goede manier. Constant reorganiseren om de organisatie beter te maken. 2016 begonnen we met één hoofdcirkel met vijf subcirkels. Ondertussen is de organisatie volledig gereorganiseerd naar onderstaande situatie. Een grotere hoofdcirkel en verschillende subcirkels, waarin weer meerdere subcirkels zijn ontstaan. Zo komen we op 11 verschillende cirkels. Het aantal verschillende rollen is het afgelopen jaar verdubbeld van 98 naar 199.

voys-holacracy-cirkels

Holacracy bevalt ons zo goed omdat het onze groei optimaal faciliteert.

Mooiste update van 2016

Na jaren ontwikkelwerk was het in 2016 eindelijk zover: we lanceerden de Voys 4G app. Met deze app bel je met je zakelijke vaste nummer zowel uitgaand als inkomend via de 4G-verbinding van je smartphone. Ondertussen is de app (die beschikbaar is voor Android en iOS) al meerdere keren geupdate. Veel gebruikers gaven ons feedback, waardoor we de app op maximale snelheid konden doorontwikkelen. We zien het gebruik ervan elke maand toenemen. Daar zijn we heel blij mee, want daar mogen we uit concluderen dat het echt een functie is waar veel behoefte aan is.

Software waarvan we blij werden

Slack

We zijn nog steeds groot fan van Slack. Wat ons betreft de beste tool voor al je interne communicatie. Sinds dit jaar kun je zelfs (video)bellen via Slack. Vorige maand bereikten we een mijlpaal. We stuurden met de volledige organisatie een miljoen berichten via Slack.

slack-1-miljoen

Homerun

Via de softwaretool van Homerun hebben we in 2016 alle sollicitaties laten verlopen. Dat werkt magnifiek. Op ons eigen domein (werkenbij.voys.nl) hebben we een volledig platform om vacatures uit te zetten en sollicitaties te verwerken. Homerun zullen we ook in 2017 weer hard nodig hebben.

Intercom

Om bezoekers direct op de website te helpen, hebben we Intercom op de website geplaatst. Met deze software komen we sneller in contact met klanten en kunnen we op basis van de pagina die wordt bezocht oplossingen aandragen. Dit jaar gaan we deze chatsoftware nog beter bezetten, zodat websitebezoekers sneller een antwoord op hun vraag hebben.

2017

Goed tot zover 2016. Een nieuw jaar, nieuwe kansen. In 2017 stomen we door!

Updates telefonieplatform

Freedom, het online telefonieplatform, is in 2016 al flink doorontwikkeld en dit gaan we in 2017 steeds verder doen. Zo gaan we het platform steeds meer ‘userbased’ maken. Dit houdt in dat we het onze klanten zo makkelijk mogelijk willen maken om hun bereikbaarheid te beheren. Verder gaan we Freedom zelf steeds gebruiksvriendelijker maken door meer beheerfuncties aan het belplan toe te voegen. Het is de bedoeling dat je steeds meer direct vanuit het belplan kan, zoals belgroepen, meldingen en voicemails aanmaken.

Updates app

Begin 2017 krijgt de iOS app een grote update (naar versie 5.0) waarin Callkit-integratie zit. Dit betekent dat je je telefoon niet meer hoeft te unlocken wanneer een gesprek binnenkomt. Je kunt gesprekken nu ook via de Voys app starten via de native iPhone dialer.

voysapp_1200w

Zelfredzame klanten

Het is ons streven om onze klanten zo zelfredzaam mogelijk te maken. Daarom nemen we alle klantcommunicatie onder de loep: betere handleidingen, betere begeleiding op de website en in de mailtjes die we sturen. Daarmee willen we het voor onze klanten nog eenvoudiger maken de eigen telefonie te beheren.

Voys  voor elk bedrijf

Jarenlang focusten we op zzp’ers en het MKB. Daar was onze oplossing het meest voor geschikt. Dit is al enige tijd niet meer het geval. We hebben namelijk ook de beste cloudtelefonieoplossing voor de grootzakelijke markt met ons product Voys One dat werkt op het Mitel platform. Komend jaar gaan we die boodschap nog meer naar buiten brengen: Voys biedt een oplossing voor elk organisatie, hoe groot deze ook is.

De beste wensen

Graag wensen we iedereen een fantastisch 2017. Wij gaan er samen met jullie weer een geweldig jaar van maken!

 

Tweet Deel Deel